Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Nieuwe Uri Geller
Opdrachtgever:
SBS Broadcasting bv
Bureau:
SBS Interactieve Media
Datum eerste publicatie:
20/01/2008
url:
http://www.denieuweurigeller.nl
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
SBS Interactieve Media
Art Direction / Design:
Allard Dooijes
Copy / Redactie:
Shura Vermeiren
Interaction Design:
Joris Hoffman
Technische realisatie:
SBS Interactieve Media / MyVideo


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Tijdens het Tv-programma De Nieuwe Uri Geller laat mentalist Uri Geller ook bij de mensen thuis onverklaarbare dingen gebeuren. Lepels vallen van televisies, kapotte horloges gaan weer lopen en objecten gaan zweven. Kijkers worden opgeroepen deze gebeurtenissen op video vast te leggen en meteen naar de programmasite te uploaden. De video’s zijn vervolgens niet alleen op de site terug te zien, maar nog tijdens dezelfde uitzending wordt een selectie van de video’s ook op televisie getoond. De upload methode is zeer eenvoudig en gebruikersvriendelijk en de kans om hun eigen video op tv terug te zien vergroot de betrokkenheid van de kijker bij het programma.
Voor/over product of dienst
Het Tv-programma De Nieuwe Uri Geller staat wekelijks garant voor spektakel in de studio én thuis. Het gaat erom welke mentalist elke week onder grote druk het beste zijn bijzondere gaven kan presenteren aan Uri Geller en de mensen thuis. De kandidaten krijgen elke show maar één kans om in de voetsporen van het wereldwijde fenomeen Uri Geller te treden.

Met gemiddeld 1,2 miljoen kijkers, en op het hoogtepunt zelfs 1,6 miljoen kijkers, heeft het format zich in 2008 meer dan bewezen. Ook dit jaar kijken er wekelijks ruim een miljoen mensen naar de show.
Doelgroep(en)
Het algemene kijkerspubliek