Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
LIVE CHANGING MAPS - CHANGESPOTTING
Opdrachtgever:
TomTom International BV
Bureau:
Black Magic Marker
Datum eerste publicatie:
19/11/2008
url:
http://www.otheradvertising.nl/2008/cases/livechangingmaps
Categorie:
Design
Website

Credits

Concept:
Femke Schavemaker
Art Direction / Design:
Ruben van Nimwegen, Bo van Veen, Michiel van Iperen (3D)
Copy / Redactie:
Femke Schavemaker, Alexander Zwart
Interaction Design:
Bo van Veen
Technische realisatie:
Willemhein Triemstra (Dreamlines)
Account:
Hanneke van Kempen
Verantwoordelijk bij klant:
Adri Pont, Tijntje Louwers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
TomTom is bekend als fysiek product. Maar hoe maken we wereldkundig dat TomTom ook de beste digitale kaarten ter wereld heeft? TomTom volgt veranderingen in de wereld 24/7 op de voet en biedt klanten daarmee dagelijks kaart updates. LIVECHANGINGMAPS.COM nodigt iedereen ter wereld uit de live statistieken en de veranderingssneldheid van die dag te volgen, aan de hand van een drukke 3D wereld en begeleidt door muziek (van de meeste veranderde persoon aller tijden!) die nostalgische gevoelens aanwakkert bij onze (35 jarige) doelgroep…
In een altijd veranderende wereld houdt TomTom LIVE CHANGING MAPS je up to date! In de zomer van 2008 hebben we bijzondere aandacht gegeven aan één van de features van TomTom kaarten, Map Share. De campagne CHANGE SPOTTING is gelanceerd om Map Share onder de aandacht te brengen. Met Map Share kun je dagelijks kaart updates van andere TomTom gebruikers ontvangen en je eigen wijzigingen doorgeven aan de TomTom community.
Voor/over product of dienst
De digitale kaarten van TomTom blinken uit op 3 punten: TomTom biedt meer kaart-updates dan welke aanbieder dan ook (namelijk 4 keer per jaar), je hebt bij aankoop gegarandeerd de laatste kaartversie en met Map Share krijg je elke dag gratis updates.
Doelgroep(en)
(Potentieel) nieuwe en huidige TomTom gebruikers in Europa. Focus op mannen van rond de 35 jaar. Zij zijn veelal al overtuigd van het nut van een navigatiesysteem, maar nog niet van het belang van de kwaliteit van de kaarten die ze gebruiken.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
TomTom is bekend als fysiek product. Maar hoe maken we wereldkundig dat TomTom ook de beste digitale kaarten ter wereld heeft? TomTom volgt veranderingen in de wereld 24/7 op de voet en biedt klanten daarmee dagelijks kaart updates. LIVECHANGINGMAPS.COM nodigt iedereen ter wereld uit de live statistieken en de veranderingssneldheid van die dag te volgen, aan de hand van een drukke 3D wereld en begeleidt door muziek (van de meeste veranderde persoon aller tijden!) die nostalgische gevoelens aanwakkert bij onze (35 jarige) doelgroep…
In een altijd veranderende wereld houdt TomTom LIVE CHANGING MAPS je up to date! In de zomer van 2008 hebben we bijzondere aandacht gegeven aan één van de features van TomTom kaarten, Map Share. De campagne CHANGE SPOTTING is gelanceerd om Map Share onder de aandacht te brengen. Met Map Share kun je dagelijks kaart updates van andere TomTom gebruikers ontvangen en je eigen wijzigingen doorgeven aan de TomTom community.
Voor/over product of dienst
De digitale kaarten van TomTom blinken uit op 3 punten: TomTom biedt meer kaart-updates dan welke aanbieder dan ook (namelijk 4 keer per jaar), je hebt bij aankoop gegarandeerd de laatste kaartversie en met Map Share krijg je elke dag gratis updates.
Doelgroep(en)
(Potentieel) nieuwe en huidige TomTom gebruikers in Europa. Focus op mannen van rond de 35 jaar. Zij zijn veelal al overtuigd van het nut van een navigatiesysteem, maar nog niet van het belang van de kwaliteit van de kaarten die ze gebruiken.