Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hi Casting
Opdrachtgever:
Hi
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
15/04/2010
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards2011/hicase/main.html
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Red Urban (PR: Winkelman & Van Hessen)
Art Direction / Design:
Jelle Kolleman (CD), Wouter Vanhaeren, Stijn Kooij
Copy / Redactie:
Robert Hagendoorn (CD), Merlijn van Vliet
Interaction Design:
Kees van Dorp
Technische realisatie:
Kees van Dorp, Dave Dingarten
Account:
Sanne van der Bie, Marc Elbers
Verantwoordelijk bij klant:
Yvonne Prins, Mischa Oudolf, Marloes Dijksterhuis, Francis van den Brink


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
In 2010 heeft Hi weer een Hi Casting georganiseerd om mensen binnen hun eigen Hi Society op te roepen om model te worden van Hi en te stralen in de communicatie van het merk.

Hi heeft de Hi Society opgeroepen om deel te nemen. Online kon de doelgroep hun foto uploaden. Binnen 24 uur werd hun foto ‘aan de achterkant’ handmatig vrijstaand gemaakt en online geplaatst. De Hi Society zag zichzelf binnen 24 uur op de site terug, afgebeeld in posters en billboards.

Via regionale PR en door deelnemers zelf budget te geven kon de Hi Society hun eigen sociale netwerk inzetten om stemmen te verzamelen. Daarmee creëren we een vliegwiel waar vanuit een mechanisme ontstaat waarmee het word of mouth effect vanuit de deelnemers zelf aangejaagd wordt. Het volume van de campagne en de zichtbaarheid is daarmee gegroeid. Ook buiten de grenzen van de Hi Society.

Het doel van PR rondom Hi Casting was om Hi onder de aandacht te brengen bij de verschillende regionale PR d.m.v. deze leuke (terugkerende) actie. De geloofwaardigheid wordt hiermee onderstreept, niet zomaar ‘een marketingtruc’, maar een jaarlijks event waarbij de Hi Society als lokale helden via PR worden gezien.
Voor/over product of dienst
Inzicht
Als iemand het Hi Society gevoel belichaamt, dan is dat natuurlijk de Hi-klant.
Logisch dat we onze nieuwe gezichten zoeken onder Hi klanten. Hi Society, 100% jij.

De belofte
Upload je foto en maak kans op de exclusieve Castingdag en maak daarmee kans om een van de nieuwe gezichten van Hi te worden.

Het bewijs
Bewijs: op alle uitingen van Hi staan winnaars van vorige Castings. Het is een leuke sympathieke actie en je maakt kans om een van de nieuwe gezichten van Hi te worden.
Doelgroep(en)
Primair
Voor benadering deelname aan Hi casting:
•    Klanten van Hi. Boodschap voor kerndoelgroep 18-24

Secundair
Voor benadering via viraal effect op social media:
•    18-24 jarigen.