Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Zendersites NET 5, SBS 6 en Veronica
Opdrachtgever:
SBS Broadcasting bv
Bureau:
SBS Interactieve Media
Datum eerste publicatie:
16/04/2008
url:
http://www.net5.nl, www.sbs6.nl, www.veronicatv.nl
Categorie:
Website
Design

Credits

Concept:
SBS Interactieve Media
Art Direction / Design:
Joris Hoffman
Copy / Redactie:
Shura Vermeiren
Interaction Design:
Joris Hoffman
Technische realisatie:
GX / SBS Interactieve Media


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Begin 2008 heeft SBS nieuwe sites gelanceerd voor haar Tv-zenders NET 5, SBS 6 en Veronica. Er was een sterke behoefte aan meer mogelijkheden en uniformiteit aan de voorkant en meer efficiëntie aan de achterkant van de sites. Er is gekozen voor een basisdesign waarop zowel de homepages van de drie zenders als de achterliggende programmapagina’s zijn gebaseerd. Voordelen zijn onder meer een herkenbare indeling en bijvoorbeeld uniforme navigatie voor de bezoeker en de mogelijkheid om snel en efficiënt sites te vullen en/of toe te voegen voor de redactie. Door een creatieve invulling van de sites en pagina’s hebben deze toch elk een eigen look & feel. Sinds te lancering van de nieuwe zendersites is het aantal bezoeken ruim verdubbeld, van 880.000 unieke bezoekers eind 2007 naar 1.750.000 unieke bezoekers nu.
Voor/over product of dienst
NET 5, SBS 6 en Veronica zijn de drie Tv-zenders van SBS. Elke zender is een merk met een eigen doelgroep en daarbij passende look & feel. De zendersites en achterliggende programmapagina’s zijn hier een doorvertaling van. Op de sites vindt de bezoeker uiteraard programma-informatie en een Tv-gids, maar bijvoorbeeld ook Programma Gemist,  prijsvragen, informatie over events en een webshop met zender en/of programmagerelateerde artikelen zoals muziek en dvd’s.
Doelgroep(en)
De kijkers van de Tv-zenders NET 5 (vrouwen 20-35), SBS 6 (families 20-49) en Veronica (kijkers 15-35 met nadruk op mannen).


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Begin 2008 heeft SBS nieuwe sites gelanceerd voor haar Tv-zenders NET 5, SBS 6 en Veronica. Er was een sterke behoefte aan meer mogelijkheden en uniformiteit aan de voorkant en meer efficiëntie aan de achterkant van de sites. Er is gekozen voor een basisdesign waarop zowel de homepages van de drie zenders als de achterliggende programmapagina’s zijn gebaseerd. Voordelen zijn onder meer een herkenbare indeling en bijvoorbeeld uniforme navigatie voor de bezoeker en de mogelijkheid om snel en efficiënt sites te vullen en/of toe te voegen voor de redactie. Door een creatieve invulling van de sites en pagina’s hebben deze toch elk een eigen look & feel. Sinds te lancering van de nieuwe zendersites is het aantal bezoeken ruim verdubbeld, van 880.000 unieke bezoekers eind 2007 naar 1.750.000 unieke bezoekers nu.
Voor/over product of dienst
NET 5, SBS 6 en Veronica zijn de drie Tv-zenders van SBS. Elke zender is een merk met een eigen doelgroep en daarbij passende look & feel. De zendersites en achterliggende programmapagina’s zijn hier een doorvertaling van. Op de sites vindt de bezoeker uiteraard programma-informatie en een Tv-gids, maar bijvoorbeeld ook Programma Gemist,  prijsvragen, informatie over events en een webshop met zender en/of programmagerelateerde artikelen zoals muziek en dvd’s.
Doelgroep(en)
De kijkers van de Tv-zenders NET 5 (vrouwen 20-35), SBS 6 (families 20-49) en Veronica (kijkers 15-35 met nadruk op mannen).