Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Word TNT Postbezorger. Iedereen kijkt naar je uit.
Opdrachtgever:
Koninklijke TNT Post
Bureau:
TMP Worldwide
Datum eerste publicatie:
01/10/2008
url:
http://www.tmpw.nl/Spin_08/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Marcel van der Haas, Niels Lohuis, Joline Kuijt
Art Direction / Design:
Herman Morssink, Raoul Boot
Copy / Redactie:
Monique Gerritsen
Technische realisatie:
Jasper Kussendrager
Account:
Francis Oud, Marieke de Vries, Sascha Becker
Verantwoordelijk bij klant:
Petra van der Gaag, Pepita Bos


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Vorig najaar begon TNT Post voor het eerst met een centrale arbeidsmarktcampagne voor postbezorgers. De circa 180 lokale vestigingen voerden tot voor kort hun eigen wervingscampagne. Hierdoor was er een grote verscheidenheid aan acties en had TNT Post in de arbeidsmarktcommunicatie geen eenduidig gezicht naar buiten. Daarom werd begin vorig jaar een centraal wervingsbureau opgericht dat onder andere een uniforme campagne voor postbezorgers moest ontwikkelen.
 
Post bezorgen is altijd een deeltijdbaan van maximaal drie uur per dag. Het is een baan die goed met het privéleven te combineren is en de doelgroep is breed: het zijn huisvrouwen die een deeltijdfunctie willen naast de zorg voor hun kinderen, studenten die willen werken naast hun studie en vutters die behoefte hebben aan extra geld en contacten. De postbezorgers zijn zowel laag als hoog opgeleid.
 
In de strategiefase zijn er diverse doelgroepsessies met postbezorgers gehouden. Hieruit bleek dat met name het sociale aspect de functie aantrekkelijk maakt. Het feit dat je in je eigen wijk werkt, waar iedereen je kent en naar je uitkijkt. Dit in combinatie met het werken voor een A-merk als TNT Post.
Voor/over product of dienst
TNT Post verwerkt dagelijks 16 miljoen poststukken (waarvan 350.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo’n 58.000 mensen in dienst in Nederland.
Doelgroep(en)
1. Vrouwen met kinderen die werk willen combineren met zorg voor het gezin/huishouden
2. Studenten/scholieren die willen bijverdienen
3. Senioren/vutters die erbij willen werken of bewegen