Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
SNS Bank
Opdrachtgever:
SNS bank
Bureau:
Info.nl
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.snsbank.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Mariek Witlox, Angelique Overbeek & Martijn van Griensven (SNS)
Art Direction / Design:
Ad Terlouw, Bart van der Meiden
Copy / Redactie:
SNS Bank
Technische realisatie:
SNS IT en Info.nl
Account:
Arthur Hoogeveen
Verantwoordelijk bij klant:
Mirjam Verhoeven, Arie Koornneef


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Het redesign van de www.snsbank.nl: Het online concept is gebaseerd op het model van Virtuele Warmte: dit model geeft de bouwstenen om op basis van de persoonlijke motivatie van de gebruiker, een optimaleonline dialoog aan te gaan. Het model vormt de basis voor de interactie, de functionaliteiten, vormgeving en content van de SNS Bank website.
Het concept van www.snsbank.nl is gebaseerd op vier pijlers/motivaties: Play, Learn, Life en Buy. Op elke moment kan de bezoeker spelen met de informatie (rekentools), te leren (uitgebreide productinformatie), te beleven (testimonals van klanten) en te kopen (direct afsluiten, aanvragen).
In combinatie met het ‘Play – Learn – Life – Buy concept’  zijn de persoonlijk relevante landingspagina’s tot in de finesses uitgewerkt. Alles draait om relevantie: je moet de gebruiker vanuit zijn zoekopdracht of vanaf een campagne-uiting spot-on bedienen met relevante informatie. De dialoog met de klant begint immers al vanaf elke uiting buiten de eigen website.
Voor/over product of dienst
De dienstverlening van SNS Bank is gebaseerd op de kernwaarden: persoonlijk, vernieuwend en toegankelijk. De online omgeving / webwinkel moet daar volledig bij aansluiten. Op www.snsbank.nl kan de bezoeker zelfstandig zijn financiële keuzes maken doordat er altijd persoonlijk relevante content aangeboden wordt passend bij de motivaties.
Doelgroep(en)
De financiële consument