Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Avis Laad & Win
Opdrachtgever:
Avis Autoverhuur
Bureau:
105
Datum eerste publicatie:
08/06/2008
url:
http://www.aviscampaigns.com/index.html
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Eddy Salfischberger (105)
Art Direction / Design:
Teun Somers, Dennis Petri, Jackelien Beerens (105)
Copy / Redactie:
Pascal Boogaert (Pascal Concept & Copy)
Interaction Design:
Lisette Immink
Technische realisatie:
Magnatron (flash), Supershift (back-end)
Account:
Remco Salfischberger (105)
Verantwoordelijk bij klant:
Anouk Beeren-Vermaesen (Avis Autoverhuur)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De autoverhuurmarkt is langzaam naar een commoditymarkt aan het verschuiven. Keuze voor een verhuurmaatschappij wordt dan ook voornamelijk op prijs gemaakt. Dit terwijl er wel degelijk kwalitatieve verschillen zijn tussen de verschillende verhuurders. Tijdens de zomerperiode wil Avis daarom niet alleen rondom prijs communiceren, maar ook meer invulling geven aan hun pay-off 'We Try Harder' door mensen te helpen bij het inpakken van hun bagage. Een heet hangijzer zoals blijkt uit onderzoek.
Voor/over product of dienst
Avis Autoverhuur is een van de grootste autoverhuurders van Nederland. Door de grote concurrentie komen marges onder druk. Van oudsher heeft Avis echter een sterke kwaliteitspropositie. Een propositie die een hogere prijs rechtvaardigt, maar iets dat niet veel mensen weten.
Doelgroep(en)
Primair: Niet-alleenstaande vrouwen in de leeftijd van 25 tot 40 jaar. Zij nemen vaak het initiatief voor een vakantie en bepalen hoe wordt gereisd.
Secundair: Iedereen die in de zomer van 2008 op vakantie gaat met de auto en wel wat hulp kan gebruiken bij het inpakken van de bagage