Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Samsung Soul
Opdrachtgever:
Samsung Mobile
Bureau:
Muse Amsterdam, Icemobile, Starcom
Datum eerste publicatie:
20/04/2008
url:
http://www.youtube.com/watch?v=gs24K-vd9yw
Categorie:
Crossmedia
Mobile
Media-Inzet
Innovation

Credits

Concept:
Sander Ejlenberg(Muse Amsterdam), Max Chanan(Muse Amsterdam)
Art Direction / Design:
Sander Ejlenberg(Muse Amsterdam), Max Chanan(Muse Amsterdam)
Copy / Redactie:
Michael Littaur(Muse Amsterdam)
Interaction Design:
Sander Ejlenberg(Muse Amsterdam)
Technische realisatie:
LiveCastr
Account:
Ralph Cohen (icemobile)
Verantwoordelijk bij klant:
Richard van der Wilk (Starcom)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Voor de introductie van de nieuwe Samsung Soul mobiele telefoon hebben we een zeer innovatief en crossmediale primeur ontwikkeld...

“Iedereen kan live beelden uitzenden en delen”, dat is wat de Samsung Soul heeft bewezen tijdens Koninginnedag 2008. Samsung was de eerste adverteerder in Nederland die van deze innovatieve LiveCastr techniek gebruik heeft kunnen maken tijdens de introductie van hun nieuwste mobiele telefoon: de Samsung Soul.
 
Tijdens Koninginnedag 2008 heeft het feestende publiek met hun eigen mobiele telefoon een live registratie kunnen verzorgen via het grootste digitale megascherm van Europa op het Rembrandtplein én de beelden werden doorgezonden naar hun Hyves pagina waar voorafgaand aan Koninginnedag een Samsung videoplayer kon worden gedownload om de beelden te laten zien en te delen met hun peers. Deze campagne leverde niet alleen 20 uur aan videomateriaal op in 1 dag maar bracht Samsung op de nummer 1 positie in Nederland en passeerde Nokia.
 
Dankzij Samsung Soul kon heel Nederland via de mobiele telefoon z’n uitzinnige, feestelijke ervaringen op een oer-Hollands evenement, delen met anderen. Share your Dutch Soul.
Voor/over product of dienst
Introductie Samsung Soul mobiele telefoon.
Doelgroep(en)
m/v 15-26 jaar
Urban people
Actief op online social networks
Technologie/gadget minded


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Voor de introductie van de nieuwe Samsung Soul mobiele telefoon hebben we een zeer innovatief en crossmediale primeur ontwikkeld...

“Iedereen kan live beelden uitzenden en delen”, dat is wat de Samsung Soul heeft bewezen tijdens Koninginnedag 2008. Samsung was de eerste adverteerder in Nederland die van deze innovatieve LiveCastr techniek gebruik heeft kunnen maken tijdens de introductie van hun nieuwste mobiele telefoon: de Samsung Soul.
 
Tijdens Koninginnedag 2008 heeft het feestende publiek met hun eigen mobiele telefoon een live registratie kunnen verzorgen via het grootste digitale megascherm van Europa op het Rembrandtplein én de beelden werden doorgezonden naar hun Hyves pagina waar voorafgaand aan Koninginnedag een Samsung videoplayer kon worden gedownload om de beelden te laten zien en te delen met hun peers. Deze campagne leverde niet alleen 20 uur aan videomateriaal op in 1 dag maar bracht Samsung op de nummer 1 positie in Nederland en passeerde Nokia.
 
Dankzij Samsung Soul kon heel Nederland via de mobiele telefoon z’n uitzinnige, feestelijke ervaringen op een oer-Hollands evenement, delen met anderen. Share your Dutch Soul.
Voor/over product of dienst
Introductie Samsung Soul mobiele telefoon.
Doelgroep(en)
m/v 15-26 jaar
Urban people
Actief op online social networks
Technologie/gadget minded


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Voor de introductie van de nieuwe Samsung Soul mobiele telefoon hebben we een zeer innovatief en crossmediale primeur ontwikkeld...

“Iedereen kan live beelden uitzenden en delen”, dat is wat de Samsung Soul heeft bewezen tijdens Koninginnedag 2008. Samsung was de eerste adverteerder in Nederland die van deze innovatieve LiveCastr techniek gebruik heeft kunnen maken tijdens de introductie van hun nieuwste mobiele telefoon: de Samsung Soul.
 
Tijdens Koninginnedag 2008 heeft het feestende publiek met hun eigen mobiele telefoon een live registratie kunnen verzorgen via het grootste digitale megascherm van Europa op het Rembrandtplein én de beelden werden doorgezonden naar hun Hyves pagina waar voorafgaand aan Koninginnedag een Samsung videoplayer kon worden gedownload om de beelden te laten zien en te delen met hun peers. Deze campagne leverde niet alleen 20 uur aan videomateriaal op in 1 dag maar bracht Samsung op de nummer 1 positie in Nederland en passeerde Nokia.
 
Dankzij Samsung Soul kon heel Nederland via de mobiele telefoon z’n uitzinnige, feestelijke ervaringen op een oer-Hollands evenement, delen met anderen. Share your Dutch Soul.
Voor/over product of dienst
Introductie Samsung Soul mobiele telefoon.
Doelgroep(en)
m/v 15-26 jaar
Urban people
Actief op online social networks
Technologie/gadget minded


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Voor de introductie van de nieuwe Samsung Soul mobiele telefoon hebben we een zeer innovatief en crossmediale primeur ontwikkeld...

“Iedereen kan live beelden uitzenden en delen”, dat is wat de Samsung Soul heeft bewezen tijdens Koninginnedag 2008. Samsung was de eerste adverteerder in Nederland die van deze innovatieve LiveCastr techniek gebruik heeft kunnen maken tijdens de introductie van hun nieuwste mobiele telefoon: de Samsung Soul.
 
Tijdens Koninginnedag 2008 heeft het feestende publiek met hun eigen mobiele telefoon een live registratie kunnen verzorgen via het grootste digitale megascherm van Europa op het Rembrandtplein én de beelden werden doorgezonden naar hun Hyves pagina waar voorafgaand aan Koninginnedag een Samsung videoplayer kon worden gedownload om de beelden te laten zien en te delen met hun peers. Deze campagne leverde niet alleen 20 uur aan videomateriaal op in 1 dag maar bracht Samsung op de nummer 1 positie in Nederland en passeerde Nokia.
 
Dankzij Samsung Soul kon heel Nederland via de mobiele telefoon z’n uitzinnige, feestelijke ervaringen op een oer-Hollands evenement, delen met anderen. Share your Dutch Soul.
Voor/over product of dienst
Introductie Samsung Soul mobiele telefoon.
Doelgroep(en)
m/v 15-26 jaar
Urban people
Actief op online social networks
Technologie/gadget minded