Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
TouchWiz Red Bull Air Race VIP reporter
Opdrachtgever:
Samsung / Red Bull
Bureau:
Muse Amsterdam, IceMobile, Starcom
Datum eerste publicatie:
01/06/2008
url:
http://content02.chattv.nl/redbull/game/RedBullAirRace_20_juni.swf
Categorie:
Crossmedia
Mobile
Media-Inzet
Innovation

Credits

Concept:
Sander Ejlenberg(Muse Amsterdam), Max Chanan(Muse Amsterdam), Richard van der Wilk (Starcom)
Art Direction / Design:
Sander Ejlenberg(Muse Amsterdam), Max Chanan(Muse Amsterdam), Sjoerd Derine(Muse Amsterdam)
Interaction Design:
Sjoerd Derine (Muse Amsterdam)
Account:
Ralph Cohen (icemobile)
Verantwoordelijk bij klant:
Niels van Campen (Samsung)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De Rotterdamse Red Bull Air Race, een groot Rotterdams vliegevenement, en de Samsung TouchWiz, Samsungs nieuwste mobiele telefoon met touchscreen, mikten allebei op dezelfde doelgroep: de jonge ‘game’ generatie. De Red Bull Air Race was niet bekend genoeg en de TouchWiz had concurrentie van de Apple iPhone. Starcom bracht beide partijen samen en ontwikkelde een online game: in je virtuele TouchWiz screen zoveel mogelijk vliegtuigen vangen. Winnaars kregen een exclusieve backstage experience op de Red Bull Air Race. Daar moesten ze wel iets voor doen: met hun Samsung TouchWiz als LiveCastr Vip-reporter backstage een live videoverslag maken. Op de MSN-site (partner Microsoft) werd massaal op de filmpjes gestemd. Het resultaat van de actie? Een uitverkochte Red Bull Air Race en een top verkoop van de Samsung TouchWiz.
Voor/over product of dienst
De Samsung TouchWiz is Samsungs eerste full touchscreen telefoon, waamee Samsung het Touchsegment (beheersd door de Apple’s iPhone) moest penetreren. De Red Bull Air Race is onderdeel van een World Series en is 2008 Rotterdam ook onderdeel van deze Series.
Doelgroep(en)
Uit onderzoek van Red Bull blijkt de grootste aantrekkingskracht van de Red Bull Airrace de nieuwsgierigheid voor het evenement achter de schermen te zijn. Daarnaast is over de doelgroep bekend dat hun leven draait rond de mobiele telefoon, hun levenslijn met de “buitenwereld”. De laatste snufjes en gadgets is daarbij cruciaal.De online gaming generatie, 13 – 34 jaar. Een doelgroep die nonstop online is dus altijd in voor de nieuwste producten en gadgets en dit direct met iedereen wil delen. De gaming generatie is kritisch en pas overtuigd van de kwaliteit van een product als ze het zelf hebben uitgeprobeerd.


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
De Rotterdamse Red Bull Air Race, een groot Rotterdams vliegevenement, en de Samsung TouchWiz, Samsungs nieuwste mobiele telefoon met touchscreen, mikten allebei op dezelfde doelgroep: de jonge ‘game’ generatie. De Red Bull Air Race was niet bekend genoeg en de TouchWiz had concurrentie van de Apple iPhone. Starcom bracht beide partijen samen en ontwikkelde een online game: in je virtuele TouchWiz screen zoveel mogelijk vliegtuigen vangen. Winnaars kregen een exclusieve backstage experience op de Red Bull Air Race. Daar moesten ze wel iets voor doen: met hun Samsung TouchWiz als LiveCastr Vip-reporter backstage een live videoverslag maken. Op de MSN-site (partner Microsoft) werd massaal op de filmpjes gestemd. Het resultaat van de actie? Een uitverkochte Red Bull Air Race en een top verkoop van de Samsung TouchWiz.
Voor/over product of dienst
De Samsung TouchWiz is Samsungs eerste full touchscreen telefoon, waamee Samsung het Touchsegment (beheersd door de Apple’s iPhone) moest penetreren. De Red Bull Air Race is onderdeel van een World Series en is 2008 Rotterdam ook onderdeel van deze Series.
Doelgroep(en)
Uit onderzoek van Red Bull blijkt de grootste aantrekkingskracht van de Red Bull Airrace de nieuwsgierigheid voor het evenement achter de schermen te zijn. Daarnaast is over de doelgroep bekend dat hun leven draait rond de mobiele telefoon, hun levenslijn met de “buitenwereld”. De laatste snufjes en gadgets is daarbij cruciaal.De online gaming generatie, 13 – 34 jaar. Een doelgroep die nonstop online is dus altijd in voor de nieuwste producten en gadgets en dit direct met iedereen wil delen. De gaming generatie is kritisch en pas overtuigd van de kwaliteit van een product als ze het zelf hebben uitgeprobeerd.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De Rotterdamse Red Bull Air Race, een groot Rotterdams vliegevenement, en de Samsung TouchWiz, Samsungs nieuwste mobiele telefoon met touchscreen, mikten allebei op dezelfde doelgroep: de jonge ‘game’ generatie. De Red Bull Air Race was niet bekend genoeg en de TouchWiz had concurrentie van de Apple iPhone. Starcom bracht beide partijen samen en ontwikkelde een online game: in je virtuele TouchWiz screen zoveel mogelijk vliegtuigen vangen. Winnaars kregen een exclusieve backstage experience op de Red Bull Air Race. Daar moesten ze wel iets voor doen: met hun Samsung TouchWiz als LiveCastr Vip-reporter backstage een live videoverslag maken. Op de MSN-site (partner Microsoft) werd massaal op de filmpjes gestemd. Het resultaat van de actie? Een uitverkochte Red Bull Air Race en een top verkoop van de Samsung TouchWiz.
Voor/over product of dienst
De Samsung TouchWiz is Samsungs eerste full touchscreen telefoon, waamee Samsung het Touchsegment (beheersd door de Apple’s iPhone) moest penetreren. De Red Bull Air Race is onderdeel van een World Series en is 2008 Rotterdam ook onderdeel van deze Series.
Doelgroep(en)
Uit onderzoek van Red Bull blijkt de grootste aantrekkingskracht van de Red Bull Airrace de nieuwsgierigheid voor het evenement achter de schermen te zijn. Daarnaast is over de doelgroep bekend dat hun leven draait rond de mobiele telefoon, hun levenslijn met de “buitenwereld”. De laatste snufjes en gadgets is daarbij cruciaal.De online gaming generatie, 13 – 34 jaar. Een doelgroep die nonstop online is dus altijd in voor de nieuwste producten en gadgets en dit direct met iedereen wil delen. De gaming generatie is kritisch en pas overtuigd van de kwaliteit van een product als ze het zelf hebben uitgeprobeerd.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De Rotterdamse Red Bull Air Race, een groot Rotterdams vliegevenement, en de Samsung TouchWiz, Samsungs nieuwste mobiele telefoon met touchscreen, mikten allebei op dezelfde doelgroep: de jonge ‘game’ generatie. De Red Bull Air Race was niet bekend genoeg en de TouchWiz had concurrentie van de Apple iPhone. Starcom bracht beide partijen samen en ontwikkelde een online game: in je virtuele TouchWiz screen zoveel mogelijk vliegtuigen vangen. Winnaars kregen een exclusieve backstage experience op de Red Bull Air Race. Daar moesten ze wel iets voor doen: met hun Samsung TouchWiz als LiveCastr Vip-reporter backstage een live videoverslag maken. Op de MSN-site (partner Microsoft) werd massaal op de filmpjes gestemd. Het resultaat van de actie? Een uitverkochte Red Bull Air Race en een top verkoop van de Samsung TouchWiz.
Voor/over product of dienst
De Samsung TouchWiz is Samsungs eerste full touchscreen telefoon, waamee Samsung het Touchsegment (beheersd door de Apple’s iPhone) moest penetreren. De Red Bull Air Race is onderdeel van een World Series en is 2008 Rotterdam ook onderdeel van deze Series.
Doelgroep(en)
Uit onderzoek van Red Bull blijkt de grootste aantrekkingskracht van de Red Bull Airrace de nieuwsgierigheid voor het evenement achter de schermen te zijn. Daarnaast is over de doelgroep bekend dat hun leven draait rond de mobiele telefoon, hun levenslijn met de “buitenwereld”. De laatste snufjes en gadgets is daarbij cruciaal.De online gaming generatie, 13 – 34 jaar. Een doelgroep die nonstop online is dus altijd in voor de nieuwste producten en gadgets en dit direct met iedereen wil delen. De gaming generatie is kritisch en pas overtuigd van de kwaliteit van een product als ze het zelf hebben uitgeprobeerd.