Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Spa Watercoach
Opdrachtgever:
Spadel BV / Spa Reine
Bureau:
digilogue
Datum eerste publicatie:
16/07/2008
url:
http://www.spawatercoach.nl
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Nathalie Peters, Jessa Benneker
Art Direction / Design:
Barbara de Schouwer, Lenny Ossewaarde
Copy / Redactie:
Barbara de Schouwer, Lenny Ossewaarde, Nathalie Peters
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
nvt
Account:
Claudia Nijland
Verantwoordelijk bij klant:
Marjol van Loon


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Spa Reine wil op sympathieke wijze de merkwaarden van Spa Reine neerzetten en de consument motiveren meer water te drinken. Klant heeft in samenwerking met Duval Guillaume een Spa gebrande computerapplicatie voor op het werk ontwikkeld. Deze berekent je persoonlijke vochtbehoefte en herinnert je er aan voldoende te drinken.
Om optimaal gebruiken te maken van de coaching tool adviseert digilogue om de activatie breder te trekken dan de computerapplicatie. In een interne brainstorm is de fysieke Watercoach bedacht: een Spa gebrande gadget die je gemakkelijk bij je steekt en je de hele dag herinnert aan je waterbehoefte. Zo worden consumenten op een sympathieke, natuurlijke en relevante manier herinnerd aan Spa mineraalwater.
Na akkoord op ontwikkeling van deze fysieke watercoach werd een additionele doelstelling: wegzetten van 50.000 Watercoaches.
Op de actiesite ‘spawatercoach.nl’ konden bezoekers hun persoonlijke waterprofiel opvragen (optimale water consumptie gebaseerd op eigen levensstijl); de gratis Watercoach bestellen; de online applicatie downloaden; zichzelf registeren voor extra watertips en e-mailcoaching.
De gadget herinnert je op meerdere momenten gedurende de dag voldoende water te drinken. Om die reden werd de doelgroep tijdens verschillende (interactieve) online momenten en bezigheden getriggerd: sociale netwerken, gamen en functioneel gebruik. Middels content-integratie op bereik sites en kwalitatieve Umfeld titels werd uitgebreide, relevante informatie gegeven en de extra trigger “gratis gadget” aangeboden. Middels inzet van scherpe affiliate deals werd traffic en conversie gegarandeerd. Vanwege crossmediale campagne en verwachting dat de Watercoach een begrip zou worden is de campagne met search ondersteund.
Voor/over product of dienst
Spadel heeft een gevarieerd aanbod van waters en koude dranken. Spadel is de marktleider (Benelux regio) in mineraalwaters.
Doelgroep(en)
Werkende vrouwen 25-45 jaar die bewust zijn van het belang van gezondheid en goede voeding.