Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Sony & Sanoma Case: Print & Online
Opdrachtgever:
Sony Nederland B.v
Bureau:
Bosley
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://fototool.ilsemedia.nl/vivacolumn; http://fototool.ilsemedia.nl/ jongegezinnen; http://fototool.ilsemedia.nl/cosmos_mannenkalender; http://fototool.ilsemedia.nl/vtwonen
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Crossmedia Team Sanoma Uitgevers, Jonge Gezinnen, Ilse Media
Art Direction / Design:
Redacties van verschillende titels en Ilse Media in overleg met Sony
Copy / Redactie:
Redacties van verschillende titels in overleg met Sony
Interaction Design:
Ilse Media
Technische realisatie:
Ilse Media
Account:
Nancy van der Rassel Sanoma Uitgevers, Marie-Jose Welter Jonge Gezinnen B.v.
Verantwoordelijk bij klant:
Sony Nederland B.V


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Projectbeschrijving:
Sanoma Uitgevers creëerde een innovatieve crossmediale campagne voor Sony. Via diverse tijdschriften & hun sites en met als doelgroep vrouwen van 20-45 jaar. Voor elke titel werd weer een andere creatieve invulling bedacht. In alle gevallen betrof het wedstrijden waarbij vrouwen werden aangespoord iets op te sturen.
 
-Ouders van Nu. Fotowedstrijd: stuur je leukste foto van papa met kind, de mooiste worden gepubliceerd en winnen een Sony fotocamera.
-Cosmopolitan. Fotowedstrijd: stuur de meest sexy foto van je geliefde en de beste komt op Cosmo’s Mannenkalender.
-VT Wonen. Ontwerpwedstrijd: bedenk het mooiste tv-meubel en maak kans op een Sony lcd-tv.
-Viva. Weblogwedstrijd: schrijf een column over jezelf en win een prachtige VAIO laptop.
 
De wedstrijden kregen volop aandacht in de betreffende bladen, op hun sites, in diverse e-mailings en via nog meer crosskanalen. The best of both worlds: print en online. De vrouwen konden meedoen en ook stemmen op de in hun ogen meest favoriete inzending. Ook onder de stemmers werden prijzen verloot. Reden genoeg om het sociale netwerk in te schakelen en te laten stemmen op jou werk. Interactief en crossmediaal dus. En ondertussen werden de lezeressen op een aantrekkelijke en enthousiasmerende manier geïnformeerd over de producten van Sony.
 
Voor het de ppt in flash zie:
 http://www.authorstream.com/Presentation/mariejo-152507-SonyCase-resultaten-Winnaars-Business-Finance-ppt-powerpoint/
Voor/over product of dienst
De doelgroep van Sony bestaat voornamelijk uit mannen. Maar de trend is dat steeds meer vrouwen gadgets, computers en fotocamera's kopen. Genoeg reden voor Sony om zich meer te richten op vrouwen!
En om haar database te verrijken met zoveel mogelijk e-mailgegevens van deze nieuwe doelgroep. Deze creatieve crossmediale campagne van Sanoma Uitgevers was daar de perfecte tool voor. 
 
Sony brengt haar producten inmiddels via een e-mail marketingcampagne onder de aandacht bij vrouwen 20-45 jaar.
Doelgroep(en)
Doelgroep: vrouwen 20-45 jaar
Gekozen titels met subdoelgroepen:
- Ouders van Nu: vrouwen 25-40 jaar; zwanger of kinderen 0-4 jaar
- Viva:  vrouwen 20-35 jaar, hoger opgeleid, eigenzinnig en spontaan
- Cosmopolitan: vrouwen 18-35 jaar, voornamelijk randstedelijk
- VTWonen: voornamelijk vrouwen  25-45 jaar, hoger opgeleid, geinteresseerd in huis en interieur