Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Nuon Ballenjongens(j/m) voor Oranje
Opdrachtgever:
Nuon
Bureau:
Media Republic
Datum eerste publicatie:
16/02/2008
url:
http://www.hyves.nl/hyvertising/?tryvertisingId=390&pageid=SFBZ24REAHW0WSWG
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Arno van Rossum, Maarten van der Vleuten, Jannes Glas
Art Direction / Design:
Jannes Glas
Copy / Redactie:
Niels Schultz
Interaction Design:
Maarten van der Vleuten
Technische realisatie:
Laurent van Dommelen, Maarten van der Vleuten, Martin Ypenburg
Account:
Sander Tacx, Boris Nauta
Verantwoordelijk bij klant:
Stijn Rohof, Ella Jalil


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Nuon werft voor de ballenjongens (j/m) voor de officiële wedstrijden van het Nederlands voetbalelftal. Jongens en meisjes tussen de 12 en 16 jaar worden opgeroepen zich in te schrijven voor de selectiedagen.
Hoewel tieners geen beslissers zijn in de keuze voor de energieleverancier, heeft Nuon hiermee een sterke tool in handen om zich te profileren als sympathiek merk dat graag ook haar klanten laat meeprofiteren van de sponsoring van de KNVB.
 
Online ligt de focus dan ook vrijwel volledig op de jonge doelgroep.
De oudere doelgroep wordt vervolgens via advertenties in De Telegraaf attent gemaakt op de actie en de selectie van de ballenjongens.
Vanzelfsprekend heeft de buzz en het enthousiasme van de jongeren ook tot bekendheid bij de ouders geleid.
 
Media Republic heeft in opdracht van Nuon een online activatiecampagne ontwikkelt voor de werving van de ballenjongens. Om awareness te genereren is er een eenvoudig te spelen maar verslavende game ontwikkeld waarin de doelgroep wordt uitgedaagd de (Nuon)bal terug naar het stadion te trappen. Hiermee zetten zij de eerste stap om te bewijzen dat zij “Genoeg Ballen voor Oranje” hebben (uitdaging tijdens de selectiedagen).
Daarnaast is een digitale nieuwsbrief gestuurd naar de leden van de KNVB waarin uit naam van de bondscoach wordt opgeroepen om je aan te melden als ballenjongen.
Voor/over product of dienst
Nuon als energieleverancier voor de consumentenmarkt.
Doelgroep(en)
De activatiecampagne is gericht op:
•          Primair: De groep jongeren in de leeftijd 12-16 jaar, binnen deze groep is het van belang de sportieve jongeren aan te spreken.
•          Secundair op mensen in de leeftijd 20-49 jaar. Hierbij is het vooral van belang om sympathie op te wekken voor de campagne, deze groep kan zelf niet deelnemen aan selectieprocedure.
•          in het algemeen op iedereen die geïnteresseerd is in het Nederlands Elftal.