Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Spotgroningen.nl - User generated commercials
Opdrachtgever:
Marketing Groningen
Bureau:
TBWA\THABASCO
Datum eerste publicatie:
12/12/2009
url:
http://www.thabasco.nl/spinawards2010/
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet

Credits

Concept:
Hein Scholma, Bas Beukers, Kees Klomp
Art Direction / Design:
Hein Scholma
Copy / Redactie:
Frans Visser
Interaction Design:
Edwart Visser
Technische realisatie:
Jurriaan Wentink (iWink), Renger Koning (Soundbase), Erik Brandsen (Media Rush)
Account:
Bas Beukers
Verantwoordelijk bij klant:
Dirk Nijdam


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De eerste campagne waarin een serie tv-commercials is ingezet die gemaakt zijn door de doelgroep zelf. De campagne Groningen 4.0 is gericht op toeristische promotie van de provincie Groningen. Anders dan eerdere campagnes zijn het nu letterlijk de Groningen-bezoekers en Groningen-fans zelf die laten zien dat er niets boven Groningen gaat. Dit is mogelijk gemaakt door het unieke online platform www.spotgroningen.nl van Marketing Groningen.
Voor/over product of dienst
Marketing Groningen is opgericht per 1 april 2003 en is het bureau voor de toeristische marketing van de stad en de provincie Groningen. Marketing Groningen heeft als belangrijkste taak pro-actief het toeristische profiel van Groningen uit te bouwen en te communiceren. Hierbij wordt onder andere de slogan 'Er gaat niets boven Groningen', een van de bekendste van Nederland, gebruikt voor de stad en de provincie Groningen.
Doelgroep(en)
Geinteresseerd Nederland.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De eerste campagne waarin een serie tv-commercials is ingezet die gemaakt zijn door de doelgroep zelf. De campagne Groningen 4.0 is gericht op toeristische promotie van de provincie Groningen. Anders dan eerdere campagnes zijn het nu letterlijk de Groningen-bezoekers en Groningen-fans zelf die laten zien dat er niets boven Groningen gaat. Dit is mogelijk gemaakt door het unieke online platform www.spotgroningen.nl van Marketing Groningen.
Voor/over product of dienst
Marketing Groningen is opgericht per 1 april 2003 en is het bureau voor de toeristische marketing van de stad en de provincie Groningen. Marketing Groningen heeft als belangrijkste taak pro-actief het toeristische profiel van Groningen uit te bouwen en te communiceren. Hierbij wordt onder andere de slogan 'Er gaat niets boven Groningen', een van de bekendste van Nederland, gebruikt voor de stad en de provincie Groningen.
Doelgroep(en)
Geinteresseerd Nederland.