Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
QiGame
Opdrachtgever:
Tropenmuseum Junior
Bureau:
Submarine
Datum eerste publicatie:
09/10/2009
url:
http://www.qigame.nl
Categorie:
Game
Crossmedia

Credits

Concept:
Annemiek Spronk (Tropenmuseum), Bruno Felix, Heleen Groenendijk (Submarine)
Art Direction / Design:
Antonio Consilvio, Lennard Schuurmans, Simon Buijs
Copy / Redactie:
Pieta Harsveld, Annemiek Spronk, Heleen Groenendijk
Interaction Design:
Sander Hassing, Jorrit de Vries
Verantwoordelijk bij klant:
Annemiek Spronk


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Tropenmuseum Junior vroeg Submarine om het idee achter haar nieuwe tentoonstelling 'de Qi van China' te vertalen in een game ervaring. Uit deze samenwerking is het concept voor de Qigame geboren.
De Qigame is een online game dat je, terwijl je het speelt, kennis laat maken met elementen uit de Chinese cultuur.
De spelers brengen Chinatown tot leven door het verzamelen van zoveel mogelijk qi. Ze doen dat door vijf games te spelen, met kalligrafie, restaurantwerk, acupunctuur, kungfu en een qi-sprong. Als er genoeg qi verzameld is en Chinatown weer tot leven is gebracht, is het zaak om ook hemel en aarde met elkaar in balans te brengen. De speler vliegt met de draak achter de parel aan om het evenwicht te herstellen. Als parel en draak weer samen vliegen is het spel succesvol uitgespeeld en kan een persoonlijk ondertekend qi-diploma opgehaald worden in Tropenmuseum Junior.
In de tentoonstelling in Tropenmuseum Junior maken kinderen een qi-sprong: een zo groot mogelijke supersprong, vastgelegd op film. Deze échte sprong levert bonuspunten op voor de QiGame. Bezoekers kunnen het filmpje van hun sprong in de game bekijken, maar ook doorsturen naar vrienden en familie of ‘embedden’ op hun Hyves pagina. De scores uit de QiGame kunnen op persoonlijke Hyves-pagina’s getoond worden en Hyves-vrienden kunnen worden uitgedaagd deze score te verbeteren.
Voor/over product of dienst
In de tentoonstelling ‘de Qi van China’ van Tropenmuseum Junior kunnen bezoekers tijdens Chinatours hun eigen qi laten stromen door middel van allerlei activiteiten, waaronder koken, kungfu, karaoke, kalligraferen en het maken van paraplu’s of terracottasoldaten. Als de qi volop stroomt, zijn bezoekers in staat tot wonderbaarlijke supersprongen.
Datum opening: 9 oktober 2009
Doelgroep(en)
Kinderen van 6 tot 13 jaar oud.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Tropenmuseum Junior vroeg Submarine om het idee achter haar nieuwe tentoonstelling 'de Qi van China' te vertalen in een game ervaring. Uit deze samenwerking is het concept voor de Qigame geboren.
De Qigame is een online game dat je, terwijl je het speelt, kennis laat maken met elementen uit de Chinese cultuur.
De spelers brengen Chinatown tot leven door het verzamelen van zoveel mogelijk qi. Ze doen dat door vijf games te spelen, met kalligrafie, restaurantwerk, acupunctuur, kungfu en een qi-sprong. Als er genoeg qi verzameld is en Chinatown weer tot leven is gebracht, is het zaak om ook hemel en aarde met elkaar in balans te brengen. De speler vliegt met de draak achter de parel aan om het evenwicht te herstellen. Als parel en draak weer samen vliegen is het spel succesvol uitgespeeld en kan een persoonlijk ondertekend qi-diploma opgehaald worden in Tropenmuseum Junior.
In de tentoonstelling in Tropenmuseum Junior maken kinderen een qi-sprong: een zo groot mogelijke supersprong, vastgelegd op film. Deze échte sprong levert bonuspunten op voor de QiGame. Bezoekers kunnen het filmpje van hun sprong in de game bekijken, maar ook doorsturen naar vrienden en familie of ‘embedden’ op hun Hyves pagina. De scores uit de QiGame kunnen op persoonlijke Hyves-pagina’s getoond worden en Hyves-vrienden kunnen worden uitgedaagd deze score te verbeteren.
Voor/over product of dienst
In de tentoonstelling ‘de Qi van China’ van Tropenmuseum Junior kunnen bezoekers tijdens Chinatours hun eigen qi laten stromen door middel van allerlei activiteiten, waaronder koken, kungfu, karaoke, kalligraferen en het maken van paraplu’s of terracottasoldaten. Als de qi volop stroomt, zijn bezoekers in staat tot wonderbaarlijke supersprongen.
Datum opening: 9 oktober 2009
Doelgroep(en)
Kinderen van 6 tot 13 jaar oud.