Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Technologie komt tot leven.
Opdrachtgever:
Peugeot Nederland N.V.
Bureau:
Crossmedia Divisie | Telegraaf Media Nederland
Datum eerste publicatie:
16/04/2009
url:
http://autovan3008.nl
Categorie:
Crossmedia
Website

Credits

Concept:
Niels Vrijhoeven, Bart van Lotringen
Art Direction / Design:
Harald Dunnink @ Momkai
Copy / Redactie:
Niels Vrijhoeven, Mike Raanhuis @ Mike Tekst en Beeld
Interaction Design:
Harald Dunnink @ Momkai
Technische realisatie:
Sebastian Kersten @ Momkai
Account:
Christian van Essen, Astrid van Vliet
Verantwoordelijk bij klant:
Marcel Brouwer, Annette Burgers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
In 2009 introduceerde Peugeot de 3008; een auto boordevol hightech en daarmee bijzonder in zijn klasse. De internationale themacampagne voerde de pay-off: “De schoonheid van nieuwe technologie”. Peugeot Nederland wilde, additioneel aan de themacampagne, verder gaan in het waarmaken van deze belofte.
 
Meer automerken claimen technologisch vooraanstaand te zijn. Daarom ontstond bij ons de wens om “De schoonheid van nieuwe technologie” écht tot leven te wekken. Het centrum van de crossmedia campagne werd de website www.autovan3008.nl: in feite één lange tijdlijn, waar bezoekers ontdekten dat de Peugeot 3008 het resultaat is van innovaties door de eeuwen heen. Vervolgens kon men zelf ‘geschiedenis schrijven’: bedenk een idee voor de auto van het jaar 3008.
 
De site leidde in de omringende media tot in-program aandacht op radio, free publicity, tot advertorials waarin online inzendingen aan het publiek terug werd gecommuniceerd en tot een viral. De content van de site werd geadapteerd door verschillende redacties. En er werden ook nog ‘gewone’ advertenties en banners ingezet.
 
De bezoekersstromen plus inzendingen kwamen op gang. Na afloop koos een jury de drie beste ideeën, die uiteindelijk echt gepresenteerd zijn aan Peugeot Frankrijk. Dat is afgedwongen, om daarmee de campagne een authentiek karakter te geven.
Voor/over product of dienst
Nieuw: Peugeot 3008 – De schoonheid van nieuwe technologie
Doelgroep(en)
‘Meer man dan vrouw’ in de leeftijdscategorie 20-49, met een interesse in auto’s. Specifieker: DINKY’s (Double Income, No Kids). Mensen die een wat jongere lifestyle omarmen en die innovatie en technologie gebruiken om zichzelf te onderscheiden van de massa. De doelgroep heeft een hoge interesse voor hightech, gadgets, technologie en innovatie.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
In 2009 introduceerde Peugeot de 3008; een auto boordevol hightech en daarmee bijzonder in zijn klasse. De internationale themacampagne voerde de pay-off: “De schoonheid van nieuwe technologie”. Peugeot Nederland wilde, additioneel aan de themacampagne, verder gaan in het waarmaken van deze belofte.
 
Meer automerken claimen technologisch vooraanstaand te zijn. Daarom ontstond bij ons de wens om “De schoonheid van nieuwe technologie” écht tot leven te wekken. Het centrum van de crossmedia campagne werd de website www.autovan3008.nl: in feite één lange tijdlijn, waar bezoekers ontdekten dat de Peugeot 3008 het resultaat is van innovaties door de eeuwen heen. Vervolgens kon men zelf ‘geschiedenis schrijven’: bedenk een idee voor de auto van het jaar 3008.
 
De site leidde in de omringende media tot in-program aandacht op radio, free publicity, tot advertorials waarin online inzendingen aan het publiek terug werd gecommuniceerd en tot een viral. De content van de site werd geadapteerd door verschillende redacties. En er werden ook nog ‘gewone’ advertenties en banners ingezet.
 
De bezoekersstromen plus inzendingen kwamen op gang. Na afloop koos een jury de drie beste ideeën, die uiteindelijk echt gepresenteerd zijn aan Peugeot Frankrijk. Dat is afgedwongen, om daarmee de campagne een authentiek karakter te geven.
Voor/over product of dienst
Nieuw: Peugeot 3008 – De schoonheid van nieuwe technologie
Doelgroep(en)
‘Meer man dan vrouw’ in de leeftijdscategorie 20-49, met een interesse in auto’s. Specifieker: DINKY’s (Double Income, No Kids). Mensen die een wat jongere lifestyle omarmen en die innovatie en technologie gebruiken om zichzelf te onderscheiden van de massa. De doelgroep heeft een hoge interesse voor hightech, gadgets, technologie en innovatie.