Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IDFA - De werkelijkheid verzin je niet
Opdrachtgever:
IDFA
Bureau:
TBWA \NEBOKO en \NEBOKO FLOW
Datum eerste publicatie:
29/10/2009
url:
http://www.dewerkelijkheidverzinjeniet.nl
Categorie:
Website
Game
Design

Credits

Concept:
Pim van Nunen, Bas Engels
Art Direction / Design:
Pim van Nunen
Copy / Redactie:
Bas Engels
Interaction Design:
Yordy van der Werff
Technische realisatie:
Edward Tetteroo (thispagecannotbefound.com)
Account:
Valerie Dekeuwer, Edwin Tromp, Rosanne de Jong en Anne-Marie Verschoor (Neboko Flow)
Verantwoordelijk bij klant:
Cathalijne de Wilde, Cees van 't Hullenaar


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
IDFA is het grootste documentairefestival ter wereld dat jaarlijks in Amsterdam gehouden wordt. Het thema van de campagne is ‘De werkelijkheid verzin je niet’. Om mensen te laten ervaren hoe lastig het is om de werkelijkheid te construeren mogen ze plaatsnemen aan een virtuele Montagetafel. Daar moet de synopsis van drie verschillende documentaires in elkaar gezet worden. Zo kom je er (bijna) altijd achter dat je het niet goed kan verzinnen. Om daarna de oplossing te zien: een trailer van de documentaire waaruit blijkt hoe bizar de werkelijkheid kan zijn. Meedoen werd beloond met een VIP-arrangement voor het festival.
Voor/over product of dienst
IDFA, het grootste documentairefestival ter wereld.
Doelgroep(en)
Bezoekers IDFA 2009


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
IDFA is het grootste documentairefestival ter wereld dat jaarlijks in Amsterdam gehouden wordt. Het thema van de campagne is ‘De werkelijkheid verzin je niet’. Om mensen te laten ervaren hoe lastig het is om de werkelijkheid te construeren mogen ze plaatsnemen aan een virtuele Montagetafel. Daar moet de synopsis van drie verschillende documentaires in elkaar gezet worden. Zo kom je er (bijna) altijd achter dat je het niet goed kan verzinnen. Om daarna de oplossing te zien: een trailer van de documentaire waaruit blijkt hoe bizar de werkelijkheid kan zijn. Meedoen werd beloond met een VIP-arrangement voor het festival.
Voor/over product of dienst
IDFA, het grootste documentairefestival ter wereld.
Doelgroep(en)
Bezoekers IDFA 2009


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
IDFA is het grootste documentairefestival ter wereld dat jaarlijks in Amsterdam gehouden wordt. Het thema van de campagne is ‘De werkelijkheid verzin je niet’. Om mensen te laten ervaren hoe lastig het is om de werkelijkheid te construeren mogen ze plaatsnemen aan een virtuele Montagetafel. Daar moet de synopsis van drie verschillende documentaires in elkaar gezet worden. Zo kom je er (bijna) altijd achter dat je het niet goed kan verzinnen. Om daarna de oplossing te zien: een trailer van de documentaire waaruit blijkt hoe bizar de werkelijkheid kan zijn. Meedoen werd beloond met een VIP-arrangement voor het festival.
Voor/over product of dienst
IDFA, het grootste documentairefestival ter wereld.
Doelgroep(en)
Bezoekers IDFA 2009