Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hi Bewaarbox
Opdrachtgever:
Hi
Datum eerste publicatie:
01/03/2010
url:
http://preview.redsrv01.net/hifroukje/
Categorie:
Crossmedia
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Online: Red Urban / Thema: FHV BBDO
Art Direction / Design:
Red Urban: Jelle Kolleman (CD), Jilt Meeder, Stijn Kooij. FHV BBDO: Emilio de Haan, Elwin Bes
Copy / Redactie:
Red Urban: Robert Hagendoorn (CD), Floris Kreulen. FHV BBDO: Mark Muller (CD), Rogier de Bruin
Interaction Design:
Red Urban: Kees van Dorp
Technische realisatie:
Red Urban: Kees van Dorp, Hendrik-Jan Megens. Videoproductie: Wenneker.tv
Account:
Red Urban: Sanne van der Bie, Marc Elbers, FHV BBDO: Ralph Balk, Fleur Scheepmaker
Verantwoordelijk bij klant:
Yvonne Prins, Dave Frauenfelder, Steffen Rieter


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Jouw sms’jes zijn heel persoonlijk. Je wilt niet dat anderen ze lezen. Sla ze daarom op in de online Hi Bewaarbox. We bewijzen op humorvolle wijze de noodzaak van de Hi Bewaarbox. Op een manier die inleefbaar is voor jongeren, en leuk genoeg om het gesprek van de dag te worden. De campagne bestond uit 3 fasen:

1) Bewustmaken probleem

PR: onderzoek over de waarde van sms’jes en het bezit van ‘geheime’ sms’jes. 70% heeft verdachte sms’jes in zijn/haar telefoon!

Online: GeenStijl reporter vraagt jonge stellen van mobieltje te ruilen en elkaars sms’jes te lezen, met hilarische reacties tot gevolg.

2)  Bewustmaken gevolgen en oplossing

TVC: Hoofdrolspeler belandt in een ongemakkelijke situatie als zijn vriendin in zijn telefoon een sms’je van ene Froukje ziet: “Tot over mijn oren”.

Online video: Aan de hand van meer sms’jes in het mobieltje van de hoofdrolspeler kun je de echte Froukje ontmaskeren: drie verhalen, welke is waar? Ze blijkt degene die je het minst verwacht. Boodschap: Voorkom misverstanden, bewaar je sms’jes online. Bekijk de interactieve video op: preview.redsrv01.net/hifroukje/

OOH: waarschuwing op kleedkamers van sportscholen, toiletposters en een live bewaarbox op de dam in Amsterdam.

3)  Traffic naar (online) winkel

Radio, POS, website, outdoor
Voor/over product of dienst
In de telecombranche is retentie minstens zo belangrijk als acquisitie. Hi ontwikkelt daarom in co-creatie sessies met de doelgroep nieuwe diensten die voor een grotere klantloyaliteit moeten zorgen.

De klantenbinder die we in deze campagne introduceren is de Hi Bewaarbox. Daarmee kun je al je sms’jes in je telefoon veilig online opslaan. Zodat voorkomen wordt dat intieme sms-jes gelezen worden door personen die ze beter niet kunnen lezen…

De Hi Bewaarbox is een dienst waar gebruikers straks niet meer zonder kunnen en die de concurrentie niet aanbiedt. Zo streeft Hi naar het verlagen van de churn en het verhogen van de gemiddelde omzet per klant (ARPU).
Doelgroep(en)
Binnen de communicatie doelgroep (18-24 jaar) richten we ons met name op de Young Socials. In base communicatie (Hi Society) richten we ons ook meer op Power Consumers.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Jouw sms’jes zijn heel persoonlijk. Je wilt niet dat anderen ze lezen. Sla ze daarom op in de online Hi Bewaarbox. We bewijzen op humorvolle wijze de noodzaak van de Hi Bewaarbox. Op een manier die inleefbaar is voor jongeren, en leuk genoeg om het gesprek van de dag te worden. De campagne bestond uit 3 fasen:

1) Bewustmaken probleem

PR: onderzoek over de waarde van sms’jes en het bezit van ‘geheime’ sms’jes. 70% heeft verdachte sms’jes in zijn/haar telefoon!

Online: GeenStijl reporter vraagt jonge stellen van mobieltje te ruilen en elkaars sms’jes te lezen, met hilarische reacties tot gevolg.

2)  Bewustmaken gevolgen en oplossing

TVC: Hoofdrolspeler belandt in een ongemakkelijke situatie als zijn vriendin in zijn telefoon een sms’je van ene Froukje ziet: “Tot over mijn oren”.

Online video: Aan de hand van meer sms’jes in het mobieltje van de hoofdrolspeler kun je de echte Froukje ontmaskeren: drie verhalen, welke is waar? Ze blijkt degene die je het minst verwacht. Boodschap: Voorkom misverstanden, bewaar je sms’jes online. Bekijk de interactieve video op: preview.redsrv01.net/hifroukje/

OOH: waarschuwing op kleedkamers van sportscholen, toiletposters en een live bewaarbox op de dam in Amsterdam.

3)  Traffic naar (online) winkel

Radio, POS, website, outdoor
Voor/over product of dienst
In de telecombranche is retentie minstens zo belangrijk als acquisitie. Hi ontwikkelt daarom in co-creatie sessies met de doelgroep nieuwe diensten die voor een grotere klantloyaliteit moeten zorgen.

De klantenbinder die we in deze campagne introduceren is de Hi Bewaarbox. Daarmee kun je al je sms’jes in je telefoon veilig online opslaan. Zodat voorkomen wordt dat intieme sms-jes gelezen worden door personen die ze beter niet kunnen lezen…

De Hi Bewaarbox is een dienst waar gebruikers straks niet meer zonder kunnen en die de concurrentie niet aanbiedt. Zo streeft Hi naar het verlagen van de churn en het verhogen van de gemiddelde omzet per klant (ARPU).
Doelgroep(en)
Binnen de communicatie doelgroep (18-24 jaar) richten we ons met name op de Young Socials. In base communicatie (Hi Society) richten we ons ook meer op Power Consumers.