Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Wat Werkt op 't Web
Opdrachtgever:
Rhinocreations en WebAds
Bureau:
Rhinocreations (creatie) en WebAds (media)
Datum eerste publicatie:
14/09/2009
url:
http://awards.rhinocreations.com/2009/spinawards/watwerktophetweb/
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Pim Tiemessen, Liesbeth Kastelein
Art Direction / Design:
Pim Tiemessen
Copy / Redactie:
Lianne Heite, Robbert Beerens (WebAds)
Interaction Design:
Pim Tiemessen
Technische realisatie:
Joep Rongen, Sander Tiebosch


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
In het vierde kwartaal van 2009, traditioneel de belangrijkste advertentieperiode, hebben creatief bureau Rhinocreations en exploitant WebAds hun beschikbare krachten en advertentieruimte ingezet voor een gezamenlijke online campagne: Wat Werkt op ’t Web.
Via deze campagne wilden zij op sympathieke wijze onder de aandacht komen van adverteerders, reclame- en mediabureaus. Door hen op laagdrempelige wijze te informeren over de mogelijkheden van creatief en effectief online adverteren werd gelijktijdig de kennis en expertise van WebAds en Rhinocreations uitgedragen.
Spil van de campagne was een actiesite www.watwerktophetweb.nl met vijf tips over online adverteren. Aan bod kwam onder andere hoe je kunt opvallen en hoe je de juiste doelgroep bereikt. De tips zijn ondersteund met voorbeelden en cases.
De site is onder de aandacht gebracht via een vijftal flights opvallende banners waarin de tips aan bod kwamen, zowel via de inhoud, creatie en inzet van de uitingen. Bij de inzet is optimaal gebruik gemaakt van de online mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken, het effect te vergroten en irritatie te voorkomen. En dat bleef niet zonder resultaat!
Voor/over product of dienst
Rhinocreations bedenkt, creëert en realiseert creatieve online campagnes.
WebAds verkoopt als media exploitant advertentieruimte namens 130 kwalitatieve sites op internet en de mobiele telefoon.
Doelgroep(en)
Adverteerders, reclame- en mediabureaus