Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KFC Snack Box Resellers
Opdrachtgever:
KFC Nederland
Bureau:
Euro RSCG Amsterdam
Datum eerste publicatie:
24/04/2009
url:
http://www.youtube.com/watch?v=vojOrbfTojw
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Gijs van den Berg, Niek Eijsbouts
Art Direction / Design:
Gijs van den Berg, Niek Eijsbouts
Copy / Redactie:
Gijs van den Berg, Niek Eijsbouts
Interaction Design:
Gijs van den Berg, Niek Eijsbouts
Technische realisatie:
Gijs van den Berg, Niek Eijsbouts
Account:
Marieke Bouwman, Bieneke Glijn
Verantwoordelijk bij klant:
Regina Borda, Ulrike Wiegert, Hendrik ten Napel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Kentucky Fried Chicken heeft de Snack Box gelanceerd, een portie kip met patat voor maar €1.95. Dat is heel weinig geld voor ontzettend veel KFC. Euro RSCG verspreidde het verhaal dat onverlaten deze te voordelige Snack Boxen op straat doorverkochten voor een veel hoger bedrag. Filmpjes van schimmige figuren doken op internet, op forums werd het nieuws besproken (is dit nou echt of niet?), er kwamen reacties binnen bij KFC, verontwaardigde consumenten begonnen de site doorverkopersvangen.nl en de ‘betaalnooitmeerdan195 hyve’ en er werden pamfletten uitgedeeld rondom vestigingen. Op googlemaps werd men gewaarschuwd voor locaties waar doorverkopers actief waren. TV en kranten werden ingezet om het publiek te waarschuwen met een officiële boodschap.
Voor/over product of dienst
De Snack box. Een laagdrempelig en voordelig product (tussendoortje) met frites en stukken kip.
Doelgroep(en)
In eerste instantie de huidige KFC gebruikers. Dit zijn met name jongere mensen uit de grote steden. Verder natuurlijk iedereen.