Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
World of Difference
Opdrachtgever:
Vodafone Netherlands Foundation
Bureau:
MTV Networks
Datum eerste publicatie:
24/08/2009
url:
http://www.hyves.nl/actie/worldofdifference (Inlog: MTVWOD, Wachtwoord: MTVNETWORKS)
Categorie:
Crossmedia
Innovation

Credits

Concept:
Kaja Wolffers (MTV), Rens Bosma (Hyves)
Art Direction / Design:
Cooper and Cross
Copy / Redactie:
Kirby Beckman (MTV)
Interaction Design:
Hyves / Automo
Technische realisatie:
Hyves / Automo
Account:
Matthijs van Dongen (MTV), Fleur Haen (MTV), Marjon van den Boogert (Hyves)
Verantwoordelijk bij klant:
Danielle Puma


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De Vodafone Netherlands Foundation organiseerde voor de vijfde keer het World of Difference programma: laat zien dat jij het verschil maakt en geef je op als kandidaat om een jaar lang op kosten van de Vodafone Foundation te werken voor een goede doelenorganisatie. Vijf banen waren te vergeven: de Vodafone Foundation liet de doelgroep meebeslissen over de selectie van de finalisten. Twee aansluitende media: de TV-zenders MTV en TMF riepen kandidaten op zich te melden op Hyves. Daarna volgde via unieke interactieve commercials met actuele aantallen stemmen de oproep om je stem op Hyves uit te brengen. Oogst: 183 goede kandidaten waarop 115.000 stemmen werden uitgebracht. Prachtig resultaat!
Voor/over product of dienst
De organisatie achter de Vodafone Netherlands Foundation beweegt zich op de markt voor mobiele telefonie, maar dat speelt geen rol bij de World of Difference activiteit. Dit is een sociaal-maatschappelijk project waarbij de Vodafone Foundation een jaar lang het salaris plus onkosten betaalt van vijf jonge mensen die zich voor een specifiek goed doel in een ontwikkelingsland willen inzetten: Het Nederlandse Rode Kruis, Plan Nederland, dance4life, Right To Play en een door de doelgroep zelf geïnitieerd project. Inhoudelijk gaf de World of Difference communicatie veel aandacht aan de doelstellingen en activiteiten van deze organisaties.
Doelgroep(en)
De doelgroep van World of Difference zijn Young Professionals rond de 30 jaar. Aanmelding is mogelijk vanaf 18 jaar. Een klein, gemotiveerd deel van deze doelgroep stelt zichzelf kandidaat voor een van de te vergeven banen binnen het World of Difference programma, een groter deel sympathiseert er mee en voelt zich er bij betrokken maar kan of wil zich om uiteenlopende redenen zelf geen kandidaat stellen. Beide groepen kenmerken zich door een behoorlijke tot grote maatschappelijke betrokkenheid en aandacht voor de ontwikkelingen in de (derde) wereld. Pragmatici, geen geitenharen sokken types, jongeren van anno 2009 die weten dat je daadwerkelijk iets moet doen om de wereld een stukje leefbaarder te maken.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De Vodafone Netherlands Foundation organiseerde voor de vijfde keer het World of Difference programma: laat zien dat jij het verschil maakt en geef je op als kandidaat om een jaar lang op kosten van de Vodafone Foundation te werken voor een goede doelenorganisatie. Vijf banen waren te vergeven: de Vodafone Foundation liet de doelgroep meebeslissen over de selectie van de finalisten. Twee aansluitende media: de TV-zenders MTV en TMF riepen kandidaten op zich te melden op Hyves. Daarna volgde via unieke interactieve commercials met actuele aantallen stemmen de oproep om je stem op Hyves uit te brengen. Oogst: 183 goede kandidaten waarop 115.000 stemmen werden uitgebracht. Prachtig resultaat!
Voor/over product of dienst
De organisatie achter de Vodafone Netherlands Foundation beweegt zich op de markt voor mobiele telefonie, maar dat speelt geen rol bij de World of Difference activiteit. Dit is een sociaal-maatschappelijk project waarbij de Vodafone Foundation een jaar lang het salaris plus onkosten betaalt van vijf jonge mensen die zich voor een specifiek goed doel in een ontwikkelingsland willen inzetten: Het Nederlandse Rode Kruis, Plan Nederland, dance4life, Right To Play en een door de doelgroep zelf geïnitieerd project. Inhoudelijk gaf de World of Difference communicatie veel aandacht aan de doelstellingen en activiteiten van deze organisaties.
Doelgroep(en)
De doelgroep van World of Difference zijn Young Professionals rond de 30 jaar. Aanmelding is mogelijk vanaf 18 jaar. Een klein, gemotiveerd deel van deze doelgroep stelt zichzelf kandidaat voor een van de te vergeven banen binnen het World of Difference programma, een groter deel sympathiseert er mee en voelt zich er bij betrokken maar kan of wil zich om uiteenlopende redenen zelf geen kandidaat stellen. Beide groepen kenmerken zich door een behoorlijke tot grote maatschappelijke betrokkenheid en aandacht voor de ontwikkelingen in de (derde) wereld. Pragmatici, geen geitenharen sokken types, jongeren van anno 2009 die weten dat je daadwerkelijk iets moet doen om de wereld een stukje leefbaarder te maken.