Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
OLA IJstijd
Opdrachtgever:
Unilever (OLA)
Bureau:
MTV Networks
Datum eerste publicatie:
15/04/2009
url:
http://www.olaijstijd.nl
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Robin Blitzblum, Taco Zuidema, Allan Sperling (MTV)
Art Direction / Design:
Robin Blitzblum (MTV), Taco Zuidema (MTV), Freek van Haagen
Copy / Redactie:
Allan Sperling (MTV)
Interaction Design:
Insert Media
Technische realisatie:
Insert Media
Account:
Ellen Evers (MTV)
Verantwoordelijk bij klant:
Marieke de Goeij


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
OLA wil de kinderexpert zijn in ijs en daar zijn waar de kinderen zijn om de wereld van kinderijsjes op een creatieve manier tot leven te brengen. De 1,1 miljoen kinderen van 7-12 jaar werden bereikt via Nickelodeon met een commercial rondom de OLA IJsprofessor Meneer de Vries die van kinderdromen echte kinderijsjes maakt. Dat doet hij in de OLA IJsgrot-website, waarin kinderen hun eigen ijsje konden dromen. Verbluffende resultaten: ruim 55 % van alle kinderen heeft de OLA IJsgrot meer dan 2x bezocht en er werden 120.000 droomijsjes ontworpen. Alle doelstellingen werden daarmee verpulverd. OLA zag haar marktaandeel op de kinderijsjesmarkt met meer dan 5 % stijgen.
Voor/over product of dienst
OLA Kinderijsjes. 60 % van alle gegeten handijsjes in Nederland zijn kinderijsjes. Denk bijvoorbeeld aan Raket, Calippo, Festini maar ook Efteling ijsjes en de Schatkist. Het gaat dus om een belangrijk segment van de markt.
OLA communiceert haar ijsjes niet richting kinderen onder de 7 jaar. Richting kinderen tussen de 7 en 12 jaar communiceert OLA alleen met ijsjes die het Ik Kies Bewust logo mogen voeren en dus hiermee een verantwoorde keuze zijn. Op OLA IJstijd.nl komen dan ook alleen die ijsjes terug.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep bestaat uit alle Nederlandse kinderen van 7 tot en met 12 jaar, een groep van rond 1,1 miljoen kinderen. IJs is een universeel product, vrijwel alle kinderen vinden het lekker en je hoeft daarom bij deze primaire doelgroepen niet verder te gaan dan het benoemen van een bepaalde leeftijdscategorie.
 
Eigenlijk zijn er geen andere doelgroepen, al zouden de ouders nog beschouwd kunnen worden als secundaire of tertiaire doelgroep. Maar aangezien de actie ging rondom ‘likability’ en niet om directe aankopen (om deel te nemen was geen aankoopverplichting nodig), waren de ouders niet echt in beeld als bewuste secundaire doelgroep. De mediakeuze was dan ook geheel op het bereiken van kinderen gericht.