Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Douwe Egberts Ice Coffee
Opdrachtgever:
Douwe Egberts Nederland
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
23/06/2009
url:
http://nvt
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Strategie: Tim Claassen, Concept: Joris Raaijmakers, Jorn Schakenraad, Remco Marinus
Art Direction / Design:
Jorn Schakenraad
Copy / Redactie:
Joris Raaijmakers
Interaction Design:
Custom (Vincent de Waal)
Technische realisatie:
Custom (Vincent de Waal)
Account:
Jack Gnodde, Laura Bremerkamp
Verantwoordelijk bij klant:
Wouter Eckelmans, Elles van den Berg


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Douwe Egberts Ice Coffee is ‘de lekkerste beloning’, een tussendoortje voor kleine dagelijkse succesjes. Douwe Egberts wil mensen stimuleren vaker stil te staan bij deze momenten. In een crossmediale campagne, met een experiential sampling tour als spil, gebruiken we de high five als aanstekelijk gebaar om succes te vieren én te delen met anderen, samen met een Douwe Egberts Ice Coffee als lekkerste beloning. Het resultaat is een krachtige product introductie en merk activatie die zorgt voor snel marktleiderschap in de categorie.
Voor/over product of dienst
Na de samenwerking met Campina in Cafe Fresco, introduceert Douwe Egberts een eigen Ice Coffee range om de categorie echt te claimen. Douwe Egberts Ice Coffee wordt door consumenten gezien als een lekker verwennend tussendoortje voor jezelf en daarom gepositioneerd als de lekkerste beloning.
Doelgroep(en)
Jong volwassenen, M/V tussen 19-39 jaar