Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Gerard Joling opgepakt?
Opdrachtgever:
Remia C.V.
Bureau:
Ideas for Brands
Datum eerste publicatie:
15/12/2009
url:
http://www.youtube.com/watch?v=-Cn4hwCw6-M
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Joost Hammann, Joko Jongmans, Ralf Blokland, Wim den Dekker
Art Direction / Design:
Merter Inci
Account:
Frans Mollen, Miranda Honselaar
Verantwoordelijk bij klant:
Bert de Smit, Marcos Garcia Moral


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Op 16 december 2009 is Nederland een dag in de ban van een filmpje op internet. Te zien is hoe een geboeide Gerard Joling door politieagenten wordt afgevoerd. Rond het middaguur ontdekt een oplettende kijker een gele fles in de film. Vanaf dan is niet meer Gerard maar Remia het toverwoord op elk meelevend forum. Want naast presentator, zanger en entertainer is Joling inmiddels ook voor velen onlosmakelijk verbonden met Remia. Ook de landelijke tv mengt zich in de zaak: RTL Boulevard, EditieNL en SBS Shownieuws wijden in hun middag- en avondprogramma items aan de mysterieuze Youtube filmpje. De doelstelling: extra naamsbekendheid voor het merk Remia genereren en Gerard Joling nadrukkelijk als endorser aan Remia koppelen is daarmee ruimschoots behaald. Eind van de dag stelt Gerard iedereen gerust tijdens de late uitzending van Shownieuws: het 'uitgelekte' filmpje is een PR stunt en hoort bij de nieuwste tv- commercial voor Remia Fritessaus XL.
Voor/over product of dienst
Sauzenmerk Remia.
Doelgroep(en)
Het complete Nederlandse publiek.