Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Twillicitatie
Opdrachtgever:
Energize
Bureau:
Energize
Datum eerste publicatie:
08/05/2009
url:
http://www.energize.nl/twillicitatie/
Categorie:
Online Campagne
Media-Inzet

Credits

Concept:
Bart te Riele
Art Direction / Design:
Rogier Bikker, Hugo van de Hoef
Copy / Redactie:
Esther Vliege
Interaction Design:
Rogier Bikker
Technische realisatie:
Mariska van Dijk
Account:
n.v.t.
Verantwoordelijk bij klant:
n.v.t.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De 1e Twillicitatie van Nederland
Stel je ontwikkelt een concept dat zo vernieuwend is dat het niet écht binnen een categorie past? Maar wel absoluut bij de SpinAwards?
 
Over welk concept dit gaat? Twilliciteren! De nieuwste manier van solliciteren in de interactieve marketingbranche. In 140 tekens een organisatie overtuigen waarom juist jij de kandidaat bent die ze zoeken.
 
Wat doe je als je een interactieve Strateeg en Account Manager pur sang zoekt? Hoe en waar bereik je die pioniers en cowboys in een tijd waarin iedere marketeer die ‘iets online doet’ zichzelf interactief specialist noemt? Energize plaatste de vacatures op Twitter (daar waar de doelgroep is) en dan wel in een vorm die compleet in lijn is met het medium.
 
Overtuig in 140 tekens!
We lanceerden als eerste van Nederland de Twillicitatie, een sollicitatieoproep op Twitter. We transformeerden onze vacatures om tot tweets van 140 tekens. Waarna in één middag al 464 kwalitatieve bezoekers via een link in de (re)tweet op de landingspagina terecht kwamen. Hier konden ze ons vervolgens in 140 tekens overtuigen.
 
Twillicitanten
Tussen de ruim 1.300 bezoekers zaten vele interessante twillicitanten. Dus we bereikten ook het einddoel: 2 nieuwe medewerkers. Ook de (inter)nationale marketing weblogs pakten onze lancering gretig op.
Voor/over product of dienst
Het product bestond uit 2 vacatures voor interactief marketingbureau Energize
 
De geïnteresseerde kwamen via een link op de landingspagina. Hier konden ze geheel in stijl met de hele aanpak, de functieomschrijving in 140 tekens lezen. Uiteraard werd hij uitgedaagd om binnen dezelfde beperking van ruimte, zijn motivatie en skills samen te vatten.
 
Tekst op landingspage:
 
Tweet jij meer dan je schrijft?

Twilliciteer dan nu in 140 tekens!
 
Word jij onze nieuwe..
 
Strateeg
Je ontbijt met debriefs, luncht met insights en dineert met meetplannen en ROI-analyses. En je gaat, net als ons team, altijd voor maximaal.
 
Accountmanager
Jouw netwerktools top-3: Twitter, LinkedIn en Plaxo. En klanten adviseren en verwachtingen overtreffen zijn jouw 2e natuur.
Doelgroep(en)
Strategen en Account Managers die de interactieve marketing strategie niet als werk zien, én net als wij geloven dat dit de enige toekomst is.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De 1e Twillicitatie van Nederland
Stel je ontwikkelt een concept dat zo vernieuwend is dat het niet écht binnen een categorie past? Maar wel absoluut bij de SpinAwards?
 
Over welk concept dit gaat? Twilliciteren! De nieuwste manier van solliciteren in de interactieve marketingbranche. In 140 tekens een organisatie overtuigen waarom juist jij de kandidaat bent die ze zoeken.
 
Wat doe je als je een interactieve Strateeg en Account Manager pur sang zoekt? Hoe en waar bereik je die pioniers en cowboys in een tijd waarin iedere marketeer die ‘iets online doet’ zichzelf interactief specialist noemt? Energize plaatste de vacatures op Twitter (daar waar de doelgroep is) en dan wel in een vorm die compleet in lijn is met het medium.
 
Overtuig in 140 tekens!
We lanceerden als eerste van Nederland de Twillicitatie, een sollicitatieoproep op Twitter. We transformeerden onze vacatures om tot tweets van 140 tekens. Waarna in één middag al 464 kwalitatieve bezoekers via een link in de (re)tweet op de landingspagina terecht kwamen. Hier konden ze ons vervolgens in 140 tekens overtuigen.
 
Twillicitanten
Tussen de ruim 1.300 bezoekers zaten vele interessante twillicitanten. Dus we bereikten ook het einddoel: 2 nieuwe medewerkers. Ook de (inter)nationale marketing weblogs pakten onze lancering gretig op.
Voor/over product of dienst
Het product bestond uit 2 vacatures voor interactief marketingbureau Energize
 
De geïnteresseerde kwamen via een link op de landingspagina. Hier konden ze geheel in stijl met de hele aanpak, de functieomschrijving in 140 tekens lezen. Uiteraard werd hij uitgedaagd om binnen dezelfde beperking van ruimte, zijn motivatie en skills samen te vatten.
 
Tekst op landingspage:
 
Tweet jij meer dan je schrijft?

Twilliciteer dan nu in 140 tekens!
 
Word jij onze nieuwe..
 
Strateeg
Je ontbijt met debriefs, luncht met insights en dineert met meetplannen en ROI-analyses. En je gaat, net als ons team, altijd voor maximaal.
 
Accountmanager
Jouw netwerktools top-3: Twitter, LinkedIn en Plaxo. En klanten adviseren en verwachtingen overtreffen zijn jouw 2e natuur.
Doelgroep(en)
Strategen en Account Managers die de interactieve marketing strategie niet als werk zien, én net als wij geloven dat dit de enige toekomst is.