Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Pifworld
Opdrachtgever:
Play it Forward B.V.
Bureau:
JTeam en Unc Inc
Datum eerste publicatie:
06/09/2009
url:
http://www.pifworld.com
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Harmen van Doorn en Vera Arnoldus (Pifworld)
Art Direction / Design:
Floris de Langen (Unc Inc)
Copy / Redactie:
Harmen van Doorn en Vera Arnoldus (Pifworld)
Interaction Design:
Floris de Langen (Unc Inc), Roel van de Wal (Unc Inc)
Technische realisatie:
Jelmer Kuperus (JTeam) Roderik de Langen (Unc Inc)
Verantwoordelijk bij klant:
Dennis de Boer (JTeam), Eltjo Smit (Unc Inc)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Pifworld.com, is het online goede doelen platform waar mensen hun krachten bundelen om samen een bijdrage te leveren aan een betere wereld.
 
Na een succesvolle carrière in het bankwezen besloot Harmen van Doorn zijn dromen na te jagen. Samen met Vera Arnoldus, voormalig advocate, heeft hij het idee van Pifworld uitgewerkt: Virtual becomes real: get people worldwide around the Pifworld globe, bundle forces and make dreamprojects come true!


In samenwerking met designbureau Unc Inc en database experts van JTeam zag de bèta versie in maart 2009 het licht en werd Pifworld in september 2009 officieel gelanceerd.
Voor/over product of dienst
Pifworld is ‘the new giving’. Pif staat voor ‘Play it Forward’: doneer aan je favoriete project en nodig je vrienden online uit hetzelfde te doen.
De visie van Pifworld is om elk project - hoe groot of hoe klein dan ook - in één dag te realiseren. Samen met anderen kun je zorgen dat straatkinderen in Honduras naar school gaan, ondernemers in Ghana aan een startkapitaal helpen of zelfs een enorm wildlife park bouwen in zuidelijk Afrika.
Pifworld is in vele opzichten uniek. Je kunt eenvoudig aantrekkelijke projecten uitkiezen, 100% van het gedoneerde bedrag komt ten goede aan het project van je keuze en je kunt alle ontwikkelingen rondom jouw projecten online volgen. Regelmatig ontvang je persoonlijke blogs, video-updates en foto's. Mensen worden hierdoor geïnspireerd om het verschil te maken. Pifworld plaatst ‘online fundraising’ hiermee in een geheel nieuw licht.
Doelgroep(en)
Pifworld richt zich op betrokken en bewuste wereldburgers tussen de 18 en 45 jaar, die geloven in de kracht van het Internet. Daarnaast wil Pifworld ook iedereen die nu nog niet meedoet betrekken bij het realiseren van een betere wereld door een geheel nieuwe manier van geven te introduceren: makkelijk, leuk en transparant.