Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Bankieren Anno Nu
Opdrachtgever:
SNS Bank
Bureau:
.bone
Datum eerste publicatie:
15/07/2009
url:
http://www.viplogin.nl/sns2009
Categorie:
Crossmedia
Innovation

Credits

Concept:
Rik Kokkelink, Rogier Beerends
Art Direction / Design:
Rik Kokkelink, Joost van Liemt
Copy / Redactie:
Rogier Beerends
Interaction Design:
INDG
Technische realisatie:
INDG
Account:
Susanne Crooy
Verantwoordelijk bij klant:
Geke Braakman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Voorafgaand aan de opening ontving iedere klant een brief van SNS Bank, waar een actiecode was bijgesloten. Een simpele, maar doeltreffende actie: ga naar de campagnesite, voer de code in en kijk via een AR-tool of je € 250 hebt gewonnen. Dit alles onder de titel “Ontdek het nieuwe bankieren. Thuis of in de winkel. En win € 250 spaargeld.”
De campagnesite was een online verbeelding van de nieuwe winkel: bezoekers konden rondkijken als waren ze in de winkel zelf. Een 1-op-1 samenvloeiing met de winkels, in design en ervaring.
Klanten die wel de opening bezochten, konden ter plekke de hun toegestuurde code invoeren en via dezelfde tool zien of ze hadden gewonnen. Daarnaast konden voorbijgangers uit de speciaal ontwikkelde grabbelton een ‘tag’ trekken.
Voor/over product of dienst
De nieuwe bankwinkels van SNS zijn in feite een soort fysieke website. Een cirkelvormige opzet, met zes fraai vormgegeven wanden, waaruit de klanten naar believen informatie kunnen ‘plukken’. Via folders, maar ook via touchscreens. Natuurlijk zijn er adviseurs die bezoekers helpen als ze dat willen.
Doelgroep(en)
Primair: Bestaande klanten, per locatie en dus per opening bepaald.
Secundair: Inwoners van de plaats waar de opening plaatsvond.
Tertiair: Pers


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Voorafgaand aan de opening ontving iedere klant een brief van SNS Bank, waar een actiecode was bijgesloten. Een simpele, maar doeltreffende actie: ga naar de campagnesite, voer de code in en kijk via een AR-tool of je € 250 hebt gewonnen. Dit alles onder de titel “Ontdek het nieuwe bankieren. Thuis of in de winkel. En win € 250 spaargeld.”
De campagnesite was een online verbeelding van de nieuwe winkel: bezoekers konden rondkijken als waren ze in de winkel zelf. Een 1-op-1 samenvloeiing met de winkels, in design en ervaring.
Klanten die wel de opening bezochten, konden ter plekke de hun toegestuurde code invoeren en via dezelfde tool zien of ze hadden gewonnen. Daarnaast konden voorbijgangers uit de speciaal ontwikkelde grabbelton een ‘tag’ trekken.
Voor/over product of dienst
De nieuwe bankwinkels van SNS zijn in feite een soort fysieke website. Een cirkelvormige opzet, met zes fraai vormgegeven wanden, waaruit de klanten naar believen informatie kunnen ‘plukken’. Via folders, maar ook via touchscreens. Natuurlijk zijn er adviseurs die bezoekers helpen als ze dat willen.
Doelgroep(en)
Primair: Bestaande klanten, per locatie en dus per opening bepaald.
Secundair: Inwoners van de plaats waar de opening plaatsvond.
Tertiair: Pers