Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Online advertising autoverzekering 2009
Opdrachtgever:
ABN AMRO
Bureau:
.bone
Datum eerste publicatie:
02/02/2009
url:
http://www.viplogin.nl/abn2009
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Rik Kokkelink, Koen Verhagen
Art Direction / Design:
Rik Kokkelink, Joost van Liemt
Copy / Redactie:
Koen Verhagen
Interaction Design:
Maarten Regterschot
Technische realisatie:
.bone
Account:
Susanne Crooy
Verantwoordelijk bij klant:
Anja Scheltens


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
ABN AMRO vroeg .bone de online communicatie te verzorgen voor de campagne voor de productgroep autoverzekering. Doel van de campagne was online leadgeneratie.
Campagne

Wie een verzekering afsloot ontving een portable DVD systeem voor slechts € 29,-. De incentive bombardeerden we in deze campagne tot hero, wat ABN AMRO hielp in deze markt boven het maaiveld uit te stijgen.
Een familiewagen vol!
We ontwikkelden een commercial waarin een gezin was te zien dat onderweg was. Zoonlief zat lekker op de achterbank met een bak popcorn film te kijken. Wanneer de auto stopt en moeder het portier opent blijkt het jongetje bijna bedolven onder een enorme lading DVD’s, die uit de auto stromen. Dit verrassingseffect werd online via opvallende display uitingen extra aangezet.
Een display campagne met daarin het actie-aanbod zou te vrijblijvend zijn. We bedachten daarom een aanvullende trigger om mensen een premieberekening (de eerste stap immers naar het afsluiten) te laten maken. Een actie binnen de actie...
Actie binnen de actie
Consumenten die een premieberekening deden mochten raden hoeveel DVD’s er in de familiewagen zaten, waarmee ze kans maakten op ontelbaar veel DVD’s. Tevens bood dit de gelegenheid een follow-up mail te sturen (winnaars-/verliezersmail).
Voor/over product of dienst
Productgroep autoverzekering. In de markt (intern en extern) had ABN AMRO geen bekendheid als (auto)verzekeraar (geen top of mind positie), hoewel de autoverzekerring van ABN AMRO wel concurrerend is. De klanten die bij ABN AMRO een autoverzekering hebben zijn 76% Retail en 23% Preferred Banking.
Doelgroep(en)
Primair?
Bestaande particuliere ABN AMRO klanten (Preferred Banker, Target Group Retail en Young Professional) in het bezit van een auto, maar geen ABN AMRO Autoverzekering. ? 
Profiel
30-55 jaar;?Hoge Loyaliteit (min. 2 pakketverzekeringen);?Betaalt wegenbelasting;?Hoge cross-sell (min. 3,0);?Gemiddeld 20 jaar klant.