Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Dries komt waar Fons nie komen kan nie
Opdrachtgever:
ANWB
Bureau:
the people's valley
Datum eerste publicatie:
10/02/2009
url:
http://www.anwbvoorbedrijven.nl/dries
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Krijn Smits, Piet-Hein van Aalst, Stef Heutink, Ivo Roos
Art Direction / Design:
Boris Booij (AD) Krijn Smits (CD)
Copy / Redactie:
Annemarie Jongbloed, Charlotte Walscheid van Dijk
Interaction Design:
Sytse Kooistra
Technische realisatie:
Pim Hoogendoorn
Account:
Kyra Roest
Verantwoordelijk bij klant:
Mark Boekraad, Michiel Delissen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
ANWB is vooral bekend om producten en diensten die ze biedt aan consumenten. Naast de consumentenmarkt bedient de ANWB echter ook de markt van het MKB en zelfstandigen. In najaar 2008 is een herpositionering doorgevoerd en is de naam ANWB Bedrijfslidmaatschap gewijzigd in ANWB voor Bedrijven.
In de markt is de naamswijziging en uitbreiding van het dienstenpakket nog nauwelijks gecommuniceerd. Pechhulp is voor veel ondernemers nog altijd een low-interest product. Om de relevantie aan te tonen en de interest te vergroten, zijn grote communicatie-inspanningen nodig. Budgettair gezien is dat niet haalbaar voor ANWB voor Bedrijven. De uitdaging ligt er in om op een slimme, creatieve en efficiënte manier aanwezig te zijn om de naamsbekendheid van ANWB voor Bedrijven te verhogen en de propositie verder te laden.
De actualiteit, de KPN commercial met Fons, biedt ANWB de kans om op een ludieke wijze ANWB voor Bedrijven onder de aandacht te brengen. In samenwerking met Dries Roelvink, die eerder voor de ANWB werkte, ontwikkelden we een hoax. Hierin neemt Dries dankzij ANWB voor Bedrijven de plek van Fons in en breekt door in Duitsland. Het uitgangspunt: ‘Als ondernemer kun je maar beter goed voorbereid zijn.’
Voor/over product of dienst
ANWB is vooral bekend om producten en diensten die ze biedt aan consumenten. Naast de consumentenmarkt bedient de ANWB echter ook de markt van het MKB en zelfstandigen. In najaar 2008 is een herpositionering doorgevoerd en is de naam ANWB Bedrijfslidmaatschap gewijzigd in ANWB voor Bedrijven.
In de markt is de naamswijziging en uitbreiding van het dienstenpakket nog nauwelijks gecommuniceerd. Pechhulp is voor veel ondernemers nog altijd een low-interest product. Om de relevantie aan te tonen en de interest te vergroten, zijn grote communicatie-inspanningen nodig. Budgettair gezien is dat niet haalbaar voor ANWB voor Bedrijven. De uitdaging ligt er in om op een slimme, creatieve en efficiënte manier aanwezig te zijn om de naamsbekendheid van ANWB voor Bedrijven te verhogen en de propositie verder te laden.
De actualiteit, de KPN commercial met Fons, biedt ANWB de kans om op een ludieke wijze ANWB voor Bedrijven onder de aandacht te brengen. In samenwerking met Dries Roelvink, die eerder voor de ANWB werkte, ontwikkelden we een hoax. Hierin neemt Dries dankzij ANWB voor Bedrijven de plek van Fons in en breekt door in Duitsland. Het uitgangspunt: ‘Als ondernemer kun je maar beter goed voorbereid zijn.’
ANWB voor Bedrijven biedt een uniek pakket aan mobiliteitsproducten en diensten voor het MKB en Zelfstandigen. Een lidmaatschap van ANWB voor Bedrijven geeft toegang tot alle mobiliteitsoplossingen die de ANWB ondernemers en zelfstandigen te bieden heeft, met als belangrijkste onderdelen:
- Wegenwacht voor Bedrijven. Met Wegenwacht voor Bedrijven wordt de bedrijfsauto 9 van de 10 keer binnen een uur gerepareerd langs de kant van de weg. Zo verliest de ondernemer zo min mogelijk tijd. Ook in het buitenland.
- ANWB Mobiliteitskaart voor Bedrijven. Met deze betaalkaart kunnen ondernemers en zelfstandigen tanken, parkeren en gebruik maken van carwash.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep bestaat uit de doelgroep van ANWB voor Bedrijven: het MKB en ZZP’ers met auto’s op naam van het bedrijf.
In deze groep wordt het verschil tussen privé en werk steeds kleiner, zo gebruikt de MKB-er online communicatie om zowel zakelijk als privé activiteiten efficiënter te laten lopen. In de aanpak benadert ANWB haar zakelijke doelgroep dan ook als individuele consumenten met een focus op het online kanaal.
De doelgroep bestaat uit zowel mannen als vrouwen, in de leeftijdscategorie van 25-45 jaar, uiteraard in bezit van een rijbewijs.
Secundaire doelgroep zijn de huidige klanten, voor wie deze actie een bevestiging is voor de juiste keuze die zij als ondernemer hebben gemaakt. Ook zij zijn goed voorbereid.