Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IKEA Slaapkamergeheimen
Opdrachtgever:
IKEA
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
01/01/2009
url:
http://platform2009.designyourownlife.nl/#
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Strategie: Tim Claassen, Concept: Koen Hogewoning, Robin Meekel, Chester de Vries, Bram Tervoort
Copy / Redactie:
Robin Meekel, Chester de Vries
Interaction Design:
Us Media
Technische realisatie:
Us Media
Account:
Wauter Ketelaar, Anne Akkerman
Verantwoordelijk bij klant:
Marielle Romeijn, Rianne Zeelenberg, Allegonda Metz


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
IKEA onthult de slaapkamergeheimen van Nederland. Op www.designyourownlife.nl, een online user generated IKEA catalogus, geven mensen een kijkje in hun IKEA slaapkamer. Trotse IKEA slaapkamer bezitters maken pagina’s in de online catalogus met eigen foto’s van hun slaapkamer. Website bezoekers kunnen door de collectie bladeren en slaapkamers printen, waarderen en delen. Of een reactie achterlaten via de speciale kijkgaten. Via live webcams kunnen bezoekers bovendien 24 uur per dag gluren in de slaapkamers van een ander en in het IKEA woonwarenhuis in Amsterdam. De campagne wordt crossmediaal ondersteund met TV-commercials, een bioscoopcommercial, radio, website, online advertising, online seeding en instore communicatie.
Voor/over product of dienst
IKEA, marktleider op het gebied van woonoplossingen wil ‘zoveel mogelijk mensen een beter dagelijks leven thuis bieden’. IKEA gelooft daarbij dat iedereen de creativiteit heeft om haar eigen leven in te richten; Design your own life.
Doelgroep(en)
Alle consumenten in Nederland.