Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IKEA Design Your Own Life platform
Opdrachtgever:
IKEA
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
23/03/2009
url:
http://platform2009.designyourownlife.nl/#
Categorie:
Website
Content
Design

Credits

Concept:
Strategie: Tim Claassen, Concept: Chester de Vries, Bram Tervoort, Peter de Lange, Koen Hogewoning en Robin Meekel
Copy / Redactie:
Chester de Vries,
Interaction Design:
Us Media
Technische realisatie:
Us Media
Account:
Wauter Ketelaar, Anne Akkerman
Verantwoordelijk bij klant:
Marielle Romeijn, Rianne Zeelenberg, Allegonda Metz


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Als mensen trots zijn op hun IKEA interieur willen ze het ook graag delen met anderen. Daarom openen we een online IKEA catalogus op designyourownlife.nl. Trotse IKEA gebruikers maken pagina’s met eigen foto’s van hun huis als inspiratie voor anderen. Zo bouwt IKEA aan de grootste showroom van Nederland. Website bezoekers kunnen door de collectie bladeren en printen, waarderen en delen. Of zelfs contact zoeken met de eigenaar om een live kijkje te komen nemen. De user-generated catalogus is met zijn rijke content het ideale podium om te laten zien wat ‘design your own life’ echt betekent.
Voor/over product of dienst
IKEA, marktleider op het gebied van woonoplossingen wil ‘zoveel mogelijk mensen een beter dagelijks leven thuis bieden’. IKEA gelooft daarbij dat iedereen de creativiteit heeft om haar eigen leven in te richten; Design your own life.
Doelgroep(en)
Alle consumenten in Nederland.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Als mensen trots zijn op hun IKEA interieur willen ze het ook graag delen met anderen. Daarom openen we een online IKEA catalogus op designyourownlife.nl. Trotse IKEA gebruikers maken pagina’s met eigen foto’s van hun huis als inspiratie voor anderen. Zo bouwt IKEA aan de grootste showroom van Nederland. Website bezoekers kunnen door de collectie bladeren en printen, waarderen en delen. Of zelfs contact zoeken met de eigenaar om een live kijkje te komen nemen. De user-generated catalogus is met zijn rijke content het ideale podium om te laten zien wat ‘design your own life’ echt betekent.
Voor/over product of dienst
IKEA, marktleider op het gebied van woonoplossingen wil ‘zoveel mogelijk mensen een beter dagelijks leven thuis bieden’. IKEA gelooft daarbij dat iedereen de creativiteit heeft om haar eigen leven in te richten; Design your own life.
Doelgroep(en)
Alle consumenten in Nederland.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Als mensen trots zijn op hun IKEA interieur willen ze het ook graag delen met anderen. Daarom openen we een online IKEA catalogus op designyourownlife.nl. Trotse IKEA gebruikers maken pagina’s met eigen foto’s van hun huis als inspiratie voor anderen. Zo bouwt IKEA aan de grootste showroom van Nederland. Website bezoekers kunnen door de collectie bladeren en printen, waarderen en delen. Of zelfs contact zoeken met de eigenaar om een live kijkje te komen nemen. De user-generated catalogus is met zijn rijke content het ideale podium om te laten zien wat ‘design your own life’ echt betekent.
Voor/over product of dienst
IKEA, marktleider op het gebied van woonoplossingen wil ‘zoveel mogelijk mensen een beter dagelijks leven thuis bieden’. IKEA gelooft daarbij dat iedereen de creativiteit heeft om haar eigen leven in te richten; Design your own life.
Doelgroep(en)
Alle consumenten in Nederland.