Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Nokia Music Meister
Opdrachtgever:
Nokia
Bureau:
These Days
Datum eerste publicatie:
03/11/2009
url:
http://www.thesedays.com/awards/nokiamusicmeister/
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Website

Credits

Concept:
Joeri Quinet/Gerdien Stevense/Samuel De Volder
Art Direction / Design:
Gerdien Stevense/Tim Voors
Copy / Redactie:
Joeri Quinet
Interaction Design:
Reginald Van de Velde
Technische realisatie:
Stijn Van Minnebruggen/Pieter Helsen
Account:
Myriam Maes/Lina Soccio
Verantwoordelijk bij klant:
Patricia Demoustiez/Gina Verhasselt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
In 2009 lanceerde Nokia Comes With Music in Nederland. Als je een toestel koopt, mag je een jaar lang gratis muziek downloaden uit de Nokia Music Store. Maar omdat ze de Nokia Music Store nog niet goed kennen, twijfelen veel jongeren aan de kwaliteit van de muziek. Comes With Music kan enkel werken als de doelgroep snapt dat de NMS kwalitatieve muziek aanbiedt: actuele populaire tracks, classic tracks, echt the good stuff, vergelijkbaar met andere muziekdiensten. We creëerden de Nokia Music Meister om dat aan te tonen.
We kozen voor een 100% entertainment approach, waarbij je tijdens een game (de Nokia Music Meister) op een niet geforceerde manier ontdekt dat de nummers in de NMS echt wel sterk zijn. 2 jongeren hoppen door Amsterdam en komen op hun pad muzikale vrienden en mensen tegen (de hardcore band Grasmaaier, de scratchende DJ DNS, een oma in de metro die vrolijk meebrult,...) . Jij moet raden  welke tracks uit de NMS zij zingen, spelen, scratchen, aanvragen... Daarna daag je je verbonden vrienden uit en zie je wie van jullie twee dat het snelst kan en wie de enige echte Music Meister wordt. In totaal zijn er 24 tracks die je kan raden als je meerdere keren speelt. De Nokia Music Meister werd gelanceerd binnen Hyves als een social media entertainment application en was daarnaast ook beschikbaar binnen MTV.nl en op comeswithmusic.nl.
Voor/over product of dienst
Nokia telefoons + Nokia Music Store
Doelgroep(en)
jongeren, 16-24, into music


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
In 2009 lanceerde Nokia Comes With Music in Nederland. Als je een toestel koopt, mag je een jaar lang gratis muziek downloaden uit de Nokia Music Store. Maar omdat ze de Nokia Music Store nog niet goed kennen, twijfelen veel jongeren aan de kwaliteit van de muziek. Comes With Music kan enkel werken als de doelgroep snapt dat de NMS kwalitatieve muziek aanbiedt: actuele populaire tracks, classic tracks, echt the good stuff, vergelijkbaar met andere muziekdiensten. We creëerden de Nokia Music Meister om dat aan te tonen.
We kozen voor een 100% entertainment approach, waarbij je tijdens een game (de Nokia Music Meister) op een niet geforceerde manier ontdekt dat de nummers in de NMS echt wel sterk zijn. 2 jongeren hoppen door Amsterdam en komen op hun pad muzikale vrienden en mensen tegen (de hardcore band Grasmaaier, de scratchende DJ DNS, een oma in de metro die vrolijk meebrult,...) . Jij moet raden  welke tracks uit de NMS zij zingen, spelen, scratchen, aanvragen... Daarna daag je je verbonden vrienden uit en zie je wie van jullie twee dat het snelst kan en wie de enige echte Music Meister wordt. In totaal zijn er 24 tracks die je kan raden als je meerdere keren speelt. De Nokia Music Meister werd gelanceerd binnen Hyves als een social media entertainment application en was daarnaast ook beschikbaar binnen MTV.nl en op comeswithmusic.nl.
Voor/over product of dienst
Nokia telefoons + Nokia Music Store
Doelgroep(en)
jongeren, 16-24, into music