Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Nuon Solar Race Holland
Opdrachtgever:
Nuon
Bureau:
Media Republic
Datum eerste publicatie:
31/08/2009
url:
http://actie.nuonsolarteam.nl/
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Jannes Glas, Didier Dezanet, Joris Kruse
Art Direction / Design:
Jannes Glas, Rick Su
Interaction Design:
Eric-Paul Lecluse, Ralph Kuijpers,
Technische realisatie:
Eric-Paul Lecluse, Ralph Kuijpers
Account:
Sander Tacx, Bas Schutte
Verantwoordelijk bij klant:
Stijn Rohof, Ilse Lasschuijt, Stephan Ardesch


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Het Nuon Solar Team van de TU Delft racet al voor de vijfde keer mee aan de World Solar Challange in Australië. Omdat dit voor de doelgroep van Nuon lettelijk en figuurlijk ver van het bed is, heeft Nuon met de online game 'Nuon Solar Race Holland' de mogelijkheid gecreëerd om zelf tegen je vrienden te racen, daadwerkelijk gebruik makend van zonne-energie! Door op de kaart van Nederland op de meest zonnige plek je zonnepaneel te plaatsen, krijgt jouw racer de meeste energie en wint de race!
Voor/over product of dienst
Nuon sponsort, als innovatieve en milieubewuste energie leverancier al voor de vijfde achtereenvolgende maal het Solar Team van de TU Delft in hun poging om de tweejaarlijkse World Solar Challenge in Australië te winnen.
Doelgroep(en)
De primaire activatie-doelgroep bestaat uit mannen en vrouwen in de leeftijd van 20-35 jaar. Ondanks deze duidelijke focus is er voor zorggedragen dat er geen doelgroepen uitgesloten worden en dat er een spillover effect wordt gecreërd naar de oudere doelgroep.