Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Paris Hilton's My New BFF
Opdrachtgever:
MTV Networks
Bureau:
MTV Networks
Datum eerste publicatie:
23/01/2009
url:
http://www.hyves.nl/gadgetgallery/198/Paris_Hilton_s_New_BFF/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Jan Willem den Ouden, Tanya Leedekerken
Art Direction / Design:
Simon van de Rijdt
Copy / Redactie:
Jan Willem den Ouden, Miriam de Boer
Account:
Jan Willem den Ouden
Verantwoordelijk bij klant:
Tanya Leedekerken


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
MTV Nederland startte op 8 feb. 2009 de serie ‘Paris Hilton’s my new BFF’ (best friend forever).  In dit reality format gaat Paris Hilton op zoek naar een nieuwe BFF, oftewel beste vriendin. MTV heeft voor deze serie een online campagne ontwikkeld die jongeren kennis moest laten maken met de serie en de kijkdichtheid moest stimuleren.  Via een widget op Hyves werden jongeren gestimuleerd om zelf binnen hun enorme Hyves netwerk op zoek te gaan naar hun eigen ‘Best Friend Forever’. Dit is een succesvolle manier gebleken om de doelgroep te activeren en rumour around the brand (in dit geval de reality serie op MTV) te creëren. Een grote groep jongeren raakte betrokken bij een programma dat in eerste instantie tamelijk ver de gemiddelde Nederlandse kijker af leek te staan.
Voor/over product of dienst
MTV is een zender die staat voor jongerenprogramma’s en voor muziek. Wordt bekeken door ruim 75% van alle jongeren en speelt inmiddels niet alleen een leidende rol in het muziekleven, maar is ook een volwassen televisiezender geworden met een brede programmering voor jongeren. Maandelijks bereikt MTV niet minder dan 1,1 miljoen van de 1,4 miljoen 13-19 jarigen, wat betekent dat maar liefst 82 % van deze doelgroep naar MTV kijkt.
Doelgroep(en)
Meisjes in de leeftijd van 13-19 jaar. Van deze groep kijkt 82 % regelmatig naar MTV.