Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Tank aan Jezelf
Opdrachtgever:
BP Nederland
Bureau:
Advance Interactive Media
Datum eerste publicatie:
29/04/2009
url:
http://www.tankaanjezelf.nl
Categorie:
Online Campagne
Website

Credits

Concept:
Bart Teeuwen, Roen Roomberg
Art Direction / Design:
Jan Tijssen
Copy / Redactie:
Bart Teeuwen, Marije van de Sande
Interaction Design:
Floris Nijdam
Technische realisatie:
Rogier van Ravesteijn, Marco Balk
Account:
Mona Ignacia, Hilde Beukema
Verantwoordelijk bij klant:
Anneke Scholtes,Randy van Essen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Tank aan Jezelf is een online reminderservice, aangeboden door BP. Doelstelling is het merk BP wat persoonlijker en sympathieker te maken, door met je mee te denken over zaken die in en rond je auto of je dagelijks leven belangrijk kunnen zijn. Ook wil BP graag meer contactmomenten creeëren.

Via het platform ontvang je handige reminders per e-mail. Bijvoorbeeld voor je auto-onderhoud, trouwdag, weeralarms, autovrije zondag of wanneer de klok een uur wordt verzet.

Zo wordt er meegedacht met de consument en tegelijk kan BP op relevante en structurele wijze acties en voordelen communiceren aan klanten en prospects.

Enkele voorbeelden hoe reminders een link vormen naar BP:
Wintertijd    : Moeite met wakker worden? -> Gratis kop koffie bij BP
Autotips       : Pekel is slecht voor je autolak ->Korting op BP wasstraat
Verjaardag  : Last-minute cadeautje in de shop
Moederdag   : Onderweg naar moeders? -> Haal een bloemetje bij BP

Sinds de start in april 2009, hebben meer dan 17.000 mensen hun persoonlijke reminderservice geactiveerd. Het succes blijkt ook uit een recente enquête onder de deelnemers, waarvan 2.500 respondeerden (!!):

86% vindt het leuk via deze weg informatie en aanbiedingen van BP te ontvangen
83% vindt dat BP middels Tank aan Jezelf met ze meedenkt.

Middels deze attente dienst kan BP haar pay-off ‘a little better’ concreet bewijzen, zowel offline als online!
Voor/over product of dienst
BP Nederland
De ruim 350 tankstations van BP in Nederland bieden kwaliteitsproducten voor onderweg of thuis. BP staat voor brandstoffen van hoge kwaliteit. Naast de gewone Euro 95 en Diesel brandstoffen, biedt BP ook de premium brandstoffen BP Ultimate Diesel en BP Ultimate Ongelood 98.

Bij de meeste BP stations is de consument welkom voor een ruime keuze frisdranken, broodjes, koffie en lekkers voor onderweg. Maar ook bloemen, tabak, DVD's of lectuur. Daarnaast vindt men in de shops een uitgebreid assortiment car care producten en smeermiddelen.Op 70 BP stations is een Wild Bean Café te vinden, waar klanten terecht kunnen voor versbereide broodjes, zoete en hartige snacks en de beste kwaliteitskoffie voor onderweg. 150 BP stations zijn uitgerust met een Car wash installatie.

In Nederland houden de 2.000 medewerkers van BP zich voornamelijk bezig met de raffinage en marketing van brandstoffen en smeermiddelen. De afnemers van BP in Nederland bevinden zich in vrijwel alle sectoren, waaronder de lucht- en scheepvaart, de landbouw en de grote industriële bedrijven. BP is één van de grotere partijen op de Nederlandse brandstoffenmarkt.
Doelgroep(en)
Alle motorrijtuigenbestuurders, m/v, 25 tot 45 jaar


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Tank aan Jezelf is een online reminderservice, aangeboden door BP. Doelstelling is het merk BP wat persoonlijker en sympathieker te maken, door met je mee te denken over zaken die in en rond je auto of je dagelijks leven belangrijk kunnen zijn. Ook wil BP graag meer contactmomenten creeëren.

Via het platform ontvang je handige reminders per e-mail. Bijvoorbeeld voor je auto-onderhoud, trouwdag, weeralarms, autovrije zondag of wanneer de klok een uur wordt verzet.

Zo wordt er meegedacht met de consument en tegelijk kan BP op relevante en structurele wijze acties en voordelen communiceren aan klanten en prospects.

Enkele voorbeelden hoe reminders een link vormen naar BP:
Wintertijd    : Moeite met wakker worden? -> Gratis kop koffie bij BP
Autotips       : Pekel is slecht voor je autolak ->Korting op BP wasstraat
Verjaardag  : Last-minute cadeautje in de shop
Moederdag   : Onderweg naar moeders? -> Haal een bloemetje bij BP

Sinds de start in april 2009, hebben meer dan 17.000 mensen hun persoonlijke reminderservice geactiveerd. Het succes blijkt ook uit een recente enquête onder de deelnemers, waarvan 2.500 respondeerden (!!):

86% vindt het leuk via deze weg informatie en aanbiedingen van BP te ontvangen
83% vindt dat BP middels Tank aan Jezelf met ze meedenkt.

Middels deze attente dienst kan BP haar pay-off ‘a little better’ concreet bewijzen, zowel offline als online!
Voor/over product of dienst
BP Nederland
De ruim 350 tankstations van BP in Nederland bieden kwaliteitsproducten voor onderweg of thuis. BP staat voor brandstoffen van hoge kwaliteit. Naast de gewone Euro 95 en Diesel brandstoffen, biedt BP ook de premium brandstoffen BP Ultimate Diesel en BP Ultimate Ongelood 98.

Bij de meeste BP stations is de consument welkom voor een ruime keuze frisdranken, broodjes, koffie en lekkers voor onderweg. Maar ook bloemen, tabak, DVD's of lectuur. Daarnaast vindt men in de shops een uitgebreid assortiment car care producten en smeermiddelen.Op 70 BP stations is een Wild Bean Café te vinden, waar klanten terecht kunnen voor versbereide broodjes, zoete en hartige snacks en de beste kwaliteitskoffie voor onderweg. 150 BP stations zijn uitgerust met een Car wash installatie.

In Nederland houden de 2.000 medewerkers van BP zich voornamelijk bezig met de raffinage en marketing van brandstoffen en smeermiddelen. De afnemers van BP in Nederland bevinden zich in vrijwel alle sectoren, waaronder de lucht- en scheepvaart, de landbouw en de grote industriële bedrijven. BP is één van de grotere partijen op de Nederlandse brandstoffenmarkt.
Doelgroep(en)
Alle motorrijtuigenbestuurders, m/v, 25 tot 45 jaar