Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Social Libresse
Opdrachtgever:
SCA
Bureau:
Red Chocolate (kanaalkeuze Carat)
Datum eerste publicatie:
14/04/2009
url:
http://www.goSupermodel.nl/liz
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Daan Sip / Joost Bazelmans
Art Direction / Design:
Stefan van der Voort
Copy / Redactie:
Kim Witting
Interaction Design:
NVT
Technische realisatie:
Lars Johansen
Account:
Ido Sharon
Verantwoordelijk bij klant:
Robert Zuidgeest


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Insight
De doelgroep Youngsters is voor het eerst, of wordt bijna, ongesteld en hebben hier veel vragen over. Top of mind awareness bij deze doelgroep betekent later trouwe kopers.
Opdracht
Libresse top of mind krijgen bij jonge meiden en het merk een relevante rol geven binnen hun online sociale omgeving.

Uitwerking
Red Chocolate heeft een branded character ingezet, ‘Liz’ genaamd. Liz kreeg een profiel op goSupermodel. De leden konden vragen stellen aan Liz over ongesteldheid. Liz gaf antwoord en gebruikte alle communicatie-elementen binnen de community om tips en weetjes over het thema ongesteldheid te delen. Liz ging daarmee een relevante en interactieve dialoog aan met de doelgroep over het onderwerp. Liz kreeg ruim 78.000 vragen.

Liz zorgde ook voor entertainment. Dit vergrootte de likability van Liz en daarmee Libresse. Zij gaf bijvoorbeeld virtual items cadeau, direct vertaald uit één van de TV-spots van Libresse. Zo werd de herkenbaarheid van deze uitingen vergroot. De avatar van Liz is tevens een actrice uit een van deze TV-spots.
Tijdens het jaarlijkse offline feest van goSupermodel heeft Liz een artiest gesponsord. Haar vriendinnen op de site mochten een artiest kiezen en die heeft Liz voor hun geregeld. Liz heeft inmiddels ruim 30.000 online vriendinnen.
Voor/over product of dienst
Libresse (onderdeel van SCA) is het enige dameshygiëne merk dat zowel maandverband en inlegkruisjes als tampons onder één merk op de Nederlandse markt brengt. Aangezien de markt voor dameshygiëne stabiel is, is het noodzaak om een zo vroeg mogelijke merkvoorkeur te creeën en gebruikers zo lang mogelijk bij het merk te houden. Niet alleen hebben de Youngsters nog geen duidelijke merkvoorkeur opgebouwd, zij zijn ook degenen die het meeste met het onderwerp bezig zijn, met vragen zitten en met vriendinntjes praten over ongesteldheid en producten uitwisselen.
Doelgroep(en)
Nederlandstalige Meiden in de leeftijd 10 tot 16 jaar. Net wel / net niet ongesteld.