Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Heineken.nl
Opdrachtgever:
Heineken Nederland
Bureau:
Qi-ideas
Datum eerste publicatie:
02/07/2009
url:
http://www.heineken.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Concept Qi-ideas
Art Direction / Design:
Art direction Qi-ideas
Copy / Redactie:
Copy Qi-ideas
Interaction Design:
Interaction design Qi-ideas
Technische realisatie:
Virtual Affairs
Account:
Account Qi-ideas
Verantwoordelijk bij klant:
D. Vos, Rob van Griensven, Annelotte Palthe


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Heineken.nl is het online touchpoint van Heineken. De website is in juli 2009 geheel vernieuwd en aangevuld met het nieuwe loyaliteitsprogramma van Heineken. Dit programma is erop gericht om de relatie en interactie tussen Heineken en haar consumenten te verdiepen.

In het loyaliteitsprogramma staat uitgaan centraal. Waarom uitgaan? Heineken is van oudsher bij het uitgaan aanwezig. Dat beperkte zich vaak tot het drinken van een Heineken bier, maar dat gaat veranderen! Heineken wil op die mooie momenten van vrije tijd en uitgaan meer gaan betekenen. Gratis naar concerten, speciale VIP behandeling, exclusieve meet and greets met bekende artiesten etc etc. Kortom; je verrijkt je uitgaansleven met Heineken!
Voor/over product of dienst
Heineken is een toonaangevend kwaliteitsmerk in de Nederlandse biermarkt en is zowel fysiek als mentaal marktleider. Heineken is het biermerk dat op veel vlakken de rol op zich neemt om de wereld een klein stukje plezieriger te maken. Zo doet Heineken dat nu met de wereld van het uitgaan. Heineken.nl binnen deze thematiek bedoeld als instrument om de loyaliteit en interactie met/voor het Heineken product en merk  te bevorderen

Het vormt het hart van een multichannel CRM strategie waarbij de consument wordt uitgenodigd een duurzame relatie met het merk aan te gaan. Binnen deze relatie worden de verschillende producten, touchpoints, campagnes en sponsoractivitetiten van Heineken relevant gemaakt. Zo zijn er aanbiedingen voor evenementen in Heineken horeca locaties en kun je sparen door codes op producten of deelname aan activaties. Er is merchandise-aanbod uit Heineken the city, de winkel van Heineken in Amsterdam, en je wordt doorverwezen naar jouwHeineken,  het co-creatieplatform van Heineken.
   
Door de diverse activiteiten wordt de bezoeker gestimuleerd om langdurig en frequent betrokken te zijn met het merk en wordt loyaliteit aan het merk en het product Heineken bevorderd.
Doelgroep(en)
Heineken.nl en het loyaliteitsprogramma is gericht op mannen en vrouwen, 22 - 54 jaar, landelijk, (potentiële) Heineken bierdrinkers, Heineken fans, muziek liefhebbers, sportfans.

De primaire doelgroep is een heel diverse en heterogene groep. Het thema uitgaan is erg breed en bevat heel diverse groepen consumenten. Een sportfan kan immers heel andere wensen, behoeften en motieven hebben dan een muziekliefhebber. De website is daarom voorzien van diverse mogelijkheden om de inhoud voor het individu relevanter te maken.