Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Assassin's Creed II: The Hunt for the Assassin
Opdrachtgever:
Ubisoft
Bureau:
Some Like It Social
Datum eerste publicatie:
29/10/2009
url:
http://twitter.com/ezionline/status/5258852573
Categorie:
Innovation
Mobile
Game

Credits

Concept:
John Meulemans
Art Direction / Design:
Stefan Hurkmans (Quinzo)
Copy / Redactie:
Michiel Verheijdt (Ubisoft)
Interaction Design:
John Meulemans
Technische realisatie:
Stefan Hurkmans (Quinzo)
Account:
John Meulemans
Verantwoordelijk bij klant:
Michiel Verheijdt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Introductie van videogame Assassin's Creed II , op innovatieve wijze gebruik makend van nieuwe media om een echte experience voor de brand ambassadors te creëeren.
Groep fans, die hoge engagement hebben met de videogame, een platform geven om gezamelijk bezig te zijn met de licentie.
Subdoel was ervaring en kennis op te doen van innovatieve social media platformen om deze verder te integreren in de marketing mix van Ubisoft en onderscheidend vermogen te creëeren richting de doelgroep met leeftijd 13-19 & 20-34.
Met behulp van Foursquare (een location based app, gekoppeld aan Twitter,Facebook en Hyves) lopen de digitale wereld en het echte leven door elkaar heen. Aktie element van project was een digitale speurtocht (The Assassin's Hunt) naar hoofdpersoon uit de game met een real life finale in het centrum van Amsterdam.
Voor het eerst konden fans direct in contact komen met de hoofdpersoon uit de game middels Twitter, Hyves en Facebook.
Voor/over product of dienst
Het spel waar gamers in 2009 het meest reikhalzend naar uitkeken was Assassin's Creed II. Het tweede hoofdstuk uit de nu al legendarisch gameserie (meer dan 8 miljoen verkochte exemplaren!) is beter, grootser en gevarieerder dan ooit. Ubisoft, één van ’s werelds grootste uitgevers van videogames, lanceerde op 19 november 2009 de nieuwe benchmark voor digitaal entertainment. De brand experience gaat verder dan een game; een roman, een comic en een korte film (meer dan half miljoen views in NL) zijn tegelijkertijd gereleased.
www.assassinscreed2.com
Doelgroep(en)
13-19 jaar - brand ambassadors
20-34 jaar - brand ambassadors
Specialized pers (gamepers)
Journalisten


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Introductie van videogame Assassin's Creed II , op innovatieve wijze gebruik makend van nieuwe media om een echte experience voor de brand ambassadors te creëeren.
Groep fans, die hoge engagement hebben met de videogame, een platform geven om gezamelijk bezig te zijn met de licentie.
Subdoel was ervaring en kennis op te doen van innovatieve social media platformen om deze verder te integreren in de marketing mix van Ubisoft en onderscheidend vermogen te creëeren richting de doelgroep met leeftijd 13-19 & 20-34.
Met behulp van Foursquare (een location based app, gekoppeld aan Twitter,Facebook en Hyves) lopen de digitale wereld en het echte leven door elkaar heen. Aktie element van project was een digitale speurtocht (The Assassin's Hunt) naar hoofdpersoon uit de game met een real life finale in het centrum van Amsterdam.
Voor het eerst konden fans direct in contact komen met de hoofdpersoon uit de game middels Twitter, Hyves en Facebook.
Voor/over product of dienst
Het spel waar gamers in 2009 het meest reikhalzend naar uitkeken was Assassin's Creed II. Het tweede hoofdstuk uit de nu al legendarisch gameserie (meer dan 8 miljoen verkochte exemplaren!) is beter, grootser en gevarieerder dan ooit. Ubisoft, één van ’s werelds grootste uitgevers van videogames, lanceerde op 19 november 2009 de nieuwe benchmark voor digitaal entertainment. De brand experience gaat verder dan een game; een roman, een comic en een korte film (meer dan half miljoen views in NL) zijn tegelijkertijd gereleased.
www.assassinscreed2.com
Doelgroep(en)
13-19 jaar - brand ambassadors
20-34 jaar - brand ambassadors
Specialized pers (gamepers)
Journalisten


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Introductie van videogame Assassin's Creed II , op innovatieve wijze gebruik makend van nieuwe media om een echte experience voor de brand ambassadors te creëeren.
Groep fans, die hoge engagement hebben met de videogame, een platform geven om gezamelijk bezig te zijn met de licentie.
Subdoel was ervaring en kennis op te doen van innovatieve social media platformen om deze verder te integreren in de marketing mix van Ubisoft en onderscheidend vermogen te creëeren richting de doelgroep met leeftijd 13-19 & 20-34.
Met behulp van Foursquare (een location based app, gekoppeld aan Twitter,Facebook en Hyves) lopen de digitale wereld en het echte leven door elkaar heen. Aktie element van project was een digitale speurtocht (The Assassin's Hunt) naar hoofdpersoon uit de game met een real life finale in het centrum van Amsterdam.
Voor het eerst konden fans direct in contact komen met de hoofdpersoon uit de game middels Twitter, Hyves en Facebook.
Voor/over product of dienst
Het spel waar gamers in 2009 het meest reikhalzend naar uitkeken was Assassin's Creed II. Het tweede hoofdstuk uit de nu al legendarisch gameserie (meer dan 8 miljoen verkochte exemplaren!) is beter, grootser en gevarieerder dan ooit. Ubisoft, één van ’s werelds grootste uitgevers van videogames, lanceerde op 19 november 2009 de nieuwe benchmark voor digitaal entertainment. De brand experience gaat verder dan een game; een roman, een comic en een korte film (meer dan half miljoen views in NL) zijn tegelijkertijd gereleased.
www.assassinscreed2.com
Doelgroep(en)
13-19 jaar - brand ambassadors
20-34 jaar - brand ambassadors
Specialized pers (gamepers)
Journalisten