Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Egbert/BOL.COM
Opdrachtgever:
BOL.COM
Bureau:
Red Urban, ETCETERA
Datum eerste publicatie:
18/08/2009
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards/2010/bol.com/main.html
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Wouter Vanhaeren, Merlijn van Vliet, Jelle Kolleman, Wouter Voges, Maarten Remmers, Ben Imhoff
Art Direction / Design:
Wouter Vanhaeren, Wouter Voges, Ben Imhoff
Copy / Redactie:
Merlijn van Vliet, Maarten Remmers
Interaction Design:
Wouter Vanhaeren, Merlijn van Vliet, Jelle Kolleman
Technische realisatie:
Hendrik-Jan Megens, Tim Roosen
Account:
Marieke Hoogstraten, Netteke Bak, Saskia Enneking
Verantwoordelijk bij klant:
Willem-Jan Lems


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Uitdaging:
Bol.com wil groeien in de nieuwe en 2ehands studieboeken markt. Uit onderzoek blijkt dat studenten veelal op zoek zijn naar goedkope en gemakkelijke oplossingen.
 
Strategie:
Bol.com voert campagne ter promotie van nieuwe studieboeken. Deze wordt overgenomen door Egbert, de overijverige student die geheel crossmediaal zijn goedkope tweedehands studieboeken promoot die je eenvoudig via bol.com/egbert kunt verkrijgen.
 
Concept:
Egbert, een geslepen student, voert wel heel erg serieus campagne voor zijn voordelige, tweedehands studieboeken op bol.com. Eerst ‘hackt’ hij bol.com’s campagne op abri’s. Vervolgens gaat zijn screenwashpromotieteam via Hyves bij alle studenten langs.
 
Resultaat:
Tijdens de campagneperiode van week 33 tot en met week 39 in 2009 stijgt de omzet van nieuwe studieboeken met maar liefst 15% t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. De omzet van tweedehands studieboeken stijgt in 2009 met 29%.
Voor/over product of dienst
De meeste studenten kopen hun studieboeken met een korting van 5 tot maximaal 10% via een boekhandel waarmee vaste afspraken zijn gemaakt vanuit de opleiding of de studievereniging.
Terwijl je via bol.com sowieso ook 5% korting kunt krijgen. En daar boven op kun je nog eens meer dan 40% extra korting regelen door ook ‘boekendealer’ te worden.
Doelgroep(en)
Alle HBO & WO studenten, met focus op tweedejaars en ouder (meer interesse in tweedehands).