Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hi, Pokkie foetsie, Hyves Prank
Opdrachtgever:
Hi
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
01/10/2009
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards/2010/hiprank/main.html
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Jelle Kolleman, Merlijn van Vliet, Wouter Vanhaeren
Art Direction / Design:
Jelle Kolleman, Wouter Vanhaeren, Stijn Kooij
Copy / Redactie:
Merlijn van Vliet
Interaction Design:
Wouter Vanhaeren, Merlijn van Vliet, Ruben van Dijk, Kees van Dorp (Red Urban)
Technische realisatie:
Kees van Dorp
Account:
Sanne van der Bie, Marc Elbers
Verantwoordelijk bij klant:
Yvonne Prins, Marjolein Poot, Steffen Rieter


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De mobiele telefoniemarkt is aan het veranderen. Van een acquisitiegedreven markt zien we een duidelijke verschuiving naar de focus op retentie. De relatie merk - emotie wordt steeds belangrijker. De positionering van Hi richt zich op deze emotie. Met de Hi Society Diensten speelt Hi hierop in door diensten te ontwikkelen die een toegevoegde waarde bieden in het faciliteren van continu contact tussen vrienden zoals het Hi Telefoonboek. 
 
De campagne “Pokkie Foetsie” is de eerste van een reeks die deze positionering duidelijk moet neerzetten met de introductie van de dienst: Hi Telefoonboek. We attenderen eerst op het gemis: het kwijtraken van je mobieltje – pokkie foetsie – en de dramatische gevolgen daarvan: weg sociaal leven – alles foetsie.
Voor/over product of dienst
Hi Telefoonboek is de snelle en gemakkelijke manier om je mobiele contacten beveiligd online te bewaren. Met één druk op knop en zonder kabels maak je een online back-up van al je telefoonnummers. Op hi.nl bekijk en bewerk je alle telefoonnummers. Als je wilt, kun je regelmatig per sms een herinnering ontvangen om weer een back-up te maken. Zo blijft je Hi Telefoonboek altijd up-to-date. De Hi Society Diensten bestaan uit diensten waarmee Hi het contact tussen vrienden faciliteert.
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen, 18-24, die de nummers van al hun vrienden en kennissen in hun mobiele telefoon bewaren. Wanneer zij hun telefoon plots verliezen, zijn zij ook direct al hun nummers kwijt waardoor hun wereld in elkaar stort. Want zonder mobiele communicatie geen leven.