Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Veiligheid op Internet
Opdrachtgever:
XS4All
Bureau:
Ogilvy
Datum eerste publicatie:
06/04/2009
url:
http://www.veiligheidopinternet.nl/
Categorie:
Online Campagne
Content
Media-Inzet

Credits

Concept:
Darre van Dijk, Hans Veldhorst
Art Direction / Design:
Peter van Kuijk
Copy / Redactie:
Piebe Piebenga
Interaction Design:
Chris Jones & Paul van de Woestijne
Technische realisatie:
Paul van de Woestijne
Account:
Frouke Vlietstra, Willem van Isselmuden, Renee Kuijper & Nigel Hassall
Verantwoordelijk bij klant:
Rozemarijn Nieste & Marijke van Kempen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Mag ik een foto van uw dochter? Wat is uw pin-code? Zal ik die brief voor u posten? Argeloze burgers reageerden onthutst of zelfs verontwaardigd toen ze deze vragen op straat van wildvreemden kregen. Terecht. En met het effect dat XS4ALL beoogde met de campagne veiligheid op internet: bent u op internet net zo voorzichtig als daarbuiten? Met videobanners werd een maatschappelijk debat over veiligheid opgestart. Op doelgroeprelevante websites zoals nu.nl en sprout.nl kreeg de doelgroep informatie, tips en werd over verschillende veiligheidsonderwerpen actief gediscussieerd. Search en veiligheidopinternet.nl maakten de campagne compleet waarbij specifiek de veiligheidstrainingen voor XS4ALL klanten onder de aandacht werden gebracht
Voor/over product of dienst
XS4ALL. Meer internet.XS4ALL positioneert zich als het premium brand onder de internetproviders, voor top consumenten en kleinzakelijke markt (ZZP en MKB tot 50 medewerkers). Bij XS4ALL betaal je meer maar krijg je ook meer. XS4ALL biedt ‘meer internet’ als het gaat om:- Excellente service; klant krijgt VIP behandeling- Product in optima forma; kwalitatief hoogwaardige producten- Visie op internet; toonaangevende rol in internetgemeenschapMeer dan welke internetprovider dan ook waakt XS4ALL over het wel en wee van haar klanten - actief en voortdurend. Naast excellente service en internetverbindingen van hoog niveau maakt XS4ALL zich ook sterk voor bescherming van individuele privacy en optimale veiligheid in de internetwereld.
Doelgroep(en)
- Consumenten 20-65 jaar, hoogopgeleid en welstandig, van gemiddeld middelbare leeftijd. Gezinnen (dynamische families en succesvolle gezinnen), welgestelden en ontwikkelde stedelingen. De levensstijl van deze groepen past bij een hogere sociale klasse. Mentaliteitskenmerken: onafhankelijkheid, belang hechten aan vrijheid en kritisch denken.- Ouders met thuiswonende kinderen tussen 12 en 18 jaar- Ondernemers/ZZP: voor wie ICT/internet van bedrijfskritisch belang is, en die het allemaal zelf moet regelen.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Mag ik een foto van uw dochter? Wat is uw pin-code? Zal ik die brief voor u posten? Argeloze burgers reageerden onthutst of zelfs verontwaardigd toen ze deze vragen op straat van wildvreemden kregen. Terecht. En met het effect dat XS4ALL beoogde met de campagne veiligheid op internet: bent u op internet net zo voorzichtig als daarbuiten? Met videobanners werd een maatschappelijk debat over veiligheid opgestart. Op doelgroeprelevante websites zoals nu.nl en sprout.nl kreeg de doelgroep informatie, tips en werd over verschillende veiligheidsonderwerpen actief gediscussieerd. Search en veiligheidopinternet.nl maakten de campagne compleet waarbij specifiek de veiligheidstrainingen voor XS4ALL klanten onder de aandacht werden gebracht
Voor/over product of dienst
XS4ALL. Meer internet.XS4ALL positioneert zich als het premium brand onder de internetproviders, voor top consumenten en kleinzakelijke markt (ZZP en MKB tot 50 medewerkers). Bij XS4ALL betaal je meer maar krijg je ook meer. XS4ALL biedt ‘meer internet’ als het gaat om:- Excellente service; klant krijgt VIP behandeling- Product in optima forma; kwalitatief hoogwaardige producten- Visie op internet; toonaangevende rol in internetgemeenschapMeer dan welke internetprovider dan ook waakt XS4ALL over het wel en wee van haar klanten - actief en voortdurend. Naast excellente service en internetverbindingen van hoog niveau maakt XS4ALL zich ook sterk voor bescherming van individuele privacy en optimale veiligheid in de internetwereld.
Doelgroep(en)
- Consumenten 20-65 jaar, hoogopgeleid en welstandig, van gemiddeld middelbare leeftijd. Gezinnen (dynamische families en succesvolle gezinnen), welgestelden en ontwikkelde stedelingen. De levensstijl van deze groepen past bij een hogere sociale klasse. Mentaliteitskenmerken: onafhankelijkheid, belang hechten aan vrijheid en kritisch denken.- Ouders met thuiswonende kinderen tussen 12 en 18 jaar- Ondernemers/ZZP: voor wie ICT/internet van bedrijfskritisch belang is, en die het allemaal zelf moet regelen.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Mag ik een foto van uw dochter? Wat is uw pin-code? Zal ik die brief voor u posten? Argeloze burgers reageerden onthutst of zelfs verontwaardigd toen ze deze vragen op straat van wildvreemden kregen. Terecht. En met het effect dat XS4ALL beoogde met de campagne veiligheid op internet: bent u op internet net zo voorzichtig als daarbuiten? Met videobanners werd een maatschappelijk debat over veiligheid opgestart. Op doelgroeprelevante websites zoals nu.nl en sprout.nl kreeg de doelgroep informatie, tips en werd over verschillende veiligheidsonderwerpen actief gediscussieerd. Search en veiligheidopinternet.nl maakten de campagne compleet waarbij specifiek de veiligheidstrainingen voor XS4ALL klanten onder de aandacht werden gebracht
Voor/over product of dienst
XS4ALL. Meer internet.XS4ALL positioneert zich als het premium brand onder de internetproviders, voor top consumenten en kleinzakelijke markt (ZZP en MKB tot 50 medewerkers). Bij XS4ALL betaal je meer maar krijg je ook meer. XS4ALL biedt ‘meer internet’ als het gaat om:- Excellente service; klant krijgt VIP behandeling- Product in optima forma; kwalitatief hoogwaardige producten- Visie op internet; toonaangevende rol in internetgemeenschapMeer dan welke internetprovider dan ook waakt XS4ALL over het wel en wee van haar klanten - actief en voortdurend. Naast excellente service en internetverbindingen van hoog niveau maakt XS4ALL zich ook sterk voor bescherming van individuele privacy en optimale veiligheid in de internetwereld.
Doelgroep(en)
- Consumenten 20-65 jaar, hoogopgeleid en welstandig, van gemiddeld middelbare leeftijd. Gezinnen (dynamische families en succesvolle gezinnen), welgestelden en ontwikkelde stedelingen. De levensstijl van deze groepen past bij een hogere sociale klasse. Mentaliteitskenmerken: onafhankelijkheid, belang hechten aan vrijheid en kritisch denken.- Ouders met thuiswonende kinderen tussen 12 en 18 jaar- Ondernemers/ZZP: voor wie ICT/internet van bedrijfskritisch belang is, en die het allemaal zelf moet regelen.