Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Doorklikken lost niets op
Opdrachtgever:
Stichting Vluchteling
Bureau:
Ogilvy Amsterdam
Datum eerste publicatie:
08/06/2009
url:
http://www.vluchteling.org/
Categorie:
Online Campagne
Media-Inzet

Credits

Concept:
Darre van Dijk, Piebe Piebenga
Art Direction / Design:
Darre van Dijk
Copy / Redactie:
Piebe Piebenga
Interaction Design:
Paul van de Woestijne
Technische realisatie:
Paul van de Woestijne
Account:
Renee Kuijper, Nigel Hassall, Daan van Rossum, David Barens
Verantwoordelijk bij klant:
Aloys van der Rest, Tineke Ceelen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Het is inmiddels bekend dat men niet meer opkijkt van verschrikkelijke beelden van rampen, oorlog of honger. Men is hier immuun voor geworden. Onze campagne is gebaseerd op dit gegeven.  De voor deze campagne ontwikkelde banner spreekt de doelgroep hierop aan: u kunt wel naar de volgende pagina doorklikken, maar daar lost u het probleem niet mee op.
Voor/over product of dienst
Stichting Vluchteling zet zich op humanitaire gronden in voor de opvang en begeleiding van vluchtelingen en voor ontheemden – vluchtelingen binnen de eigen landsgrenzen – in Afrika, Azië, Latijns-Amerika en Oost-Europa.
 
Bij rampen biedt Stichting Vluchteling noodhulp. In de vluchtelingenkampen zorgt Stichting Vluchteling met hulp van de vluchtelingen en ontheemden zelf voor onderwijs en vakopleidingen. Zij verleent – preventieve – medische zorg en steunt economische activiteiten. Op het moment dat de vluchtelingen naar huis terug kunnen, werkt Stichting Vluchteling aan verbetering van onderwijs en medische zorg en stimuleert zij de vluchtelingen  opnieuw een zelfstandig bestaan op te bouwen.
Doelgroep(en)
- 55+ (grijze achterban)
- Religieus (Christelijk)
- Maatschappelijk kritisch
- Bereidheid te geven / welstandig
- Zelfstandig


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Het is inmiddels bekend dat men niet meer opkijkt van verschrikkelijke beelden van rampen, oorlog of honger. Men is hier immuun voor geworden. Onze campagne is gebaseerd op dit gegeven.  De voor deze campagne ontwikkelde banner spreekt de doelgroep hierop aan: u kunt wel naar de volgende pagina doorklikken, maar daar lost u het probleem niet mee op.
Voor/over product of dienst
Stichting Vluchteling zet zich op humanitaire gronden in voor de opvang en begeleiding van vluchtelingen en voor ontheemden – vluchtelingen binnen de eigen landsgrenzen – in Afrika, Azië, Latijns-Amerika en Oost-Europa.
 
Bij rampen biedt Stichting Vluchteling noodhulp. In de vluchtelingenkampen zorgt Stichting Vluchteling met hulp van de vluchtelingen en ontheemden zelf voor onderwijs en vakopleidingen. Zij verleent – preventieve – medische zorg en steunt economische activiteiten. Op het moment dat de vluchtelingen naar huis terug kunnen, werkt Stichting Vluchteling aan verbetering van onderwijs en medische zorg en stimuleert zij de vluchtelingen  opnieuw een zelfstandig bestaan op te bouwen.
Doelgroep(en)
- 55+ (grijze achterban)
- Religieus (Christelijk)
- Maatschappelijk kritisch
- Bereidheid te geven / welstandig
- Zelfstandig