Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Een ideale wereld
Opdrachtgever:
Nationale-Nederlanden
Bureau:
Conspiracy Concepts
Datum eerste publicatie:
20/04/2009
url:
http://www.eenidealewereld.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Charly Heusschen/Norbert Pollemans (Conspiracy)
Art Direction / Design:
Merijn Straathof (web) / Bart van Rooy (regie/video)
Copy / Redactie:
Charly Heusschen/Norbert Pollemans (Conspiracy)
Interaction Design:
Jeroen Wielaard + Merijn Straathof
Technische realisatie:
Just (web) + Addikt (online video)
Account:
Bart Veen (Conspiracy)
Verantwoordelijk bij klant:
Eliana Rivadeineira/Daniel Doornhein/Miranda Mens/Eric Isbrucker


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De campagne heeft als doel arbeidsongeschiktheidsrisico's voor zelfstandig ondernemers onder de aandacht te brengen. 6 op de 10 ondernemers/zelfstandigen in Nederland is niet of onvoldoende verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid. De ondernemer denkt hier in de meeste gevallen niet aan tot het te laat is. Nationale-Nederlanden wil hier met deze bewustzijnscampagne verandering in brengen.
Ondernemers zijn positieve mensen; ze geloven in zichzelf en het glas is altijd halfvol. Daarom gaan ze er niet van uit dat hen iets zal overkomen. Het lijkt bijna of ze in een 'ideale wereld' leven, waarin alles rechtgezet kan worden. Dit is dan ook het centrale thema van de campagne.
De campagne is opgezet met -voor de branche en categorie- onconventionele middelen: acteur/fotograaf Thom Hoffman maakte een unieke foto-serie over ondernemers die zelf arbeidsongeschikt werden en weer herstellen. De foto’s geven arbeidsongeschiktheid letterlijk een gezicht en brengen de gevolgen dicht bij de beleving van de ondernemer. De foto’s werden tijdens een persevent (en interne events)  geexposeerd in gallery WhiteSpace (Amsterdam) en op de website www.eenidealewereld.nl. Een online video met Hoffman, in een animatie van een ‘ ideale wereld’, waarin hij dingen rechtzet die mis gaan, markeerde de introductie van de campagne op het event als ook online. De video is online ge-'seed' op relevante weblogs en sites. De website fungeert als het online platform waar video en foto’s te zien zijn, naast onderzoeksresultaten over arbeidsongeschiktheid en een zelftest. Een glossy brochure met de foto's en de onderzoeksresultaten is gebruikt voor tussenpersonen en eindklanten. Op de speciaal ontwikkelde weblog was de weg naar herstel van de ondernemers middels videoposts dagelijks te volgen. 3 ondernemers werden volledig begeleid door Nationale-Nederlanden in hun reintegratie.
De campagne is zeer effectief geweest, genereerde impactvolle PR en creeerde bewustzijn onder de kritische doelgroep van ondernemers.
Voor/over product of dienst
De arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ondernemers van Nationale-Nederlanden. Deze verzekering dekt niet alleen risico's af, maar biedt ook ondersteuning bij de reintegratie en de weg terug naar het ondernemerschap. Veel ondernemers hebben de perceptie dat de verzekering veel duurder is en minder dekking biedt dan feitelijk zo is.
Doelgroep(en)
1)Ondernemers (met of zonder arbeidsongeschiktheidsverzekering)
2)Pers
3)Tussenpersonen
4)Personeel van Nationale Nederlanden