Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Martini Moments
Opdrachtgever:
Martini
Bureau:
Watson & Lewis
Datum eerste publicatie:
26/10/2009
url:
http://www.youtube.com/martinimoments
Categorie:
Online Campagne
Crossmedia

Credits

Concept:
Maaike Dommershuijzen, Gemma Broekhuis
Art Direction / Design:
Maaike Dommershuijzen, Gemma Broekhuis
Copy / Redactie:
Maaike Dommershuijzen, Gemma Broekhuis
Account:
Laura Kruger
Verantwoordelijk bij klant:
Pieter Waller, Michelle van Vliet


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Martini wilde haar kerndoelgroep bereiken - vrouwen van 18 tot 34 jaar - en bij hen het Martini gevoel weer aanwakkeren. Marktonderzoek waarbij op een directe manier met de doelgroep gepraat werd, gaf het inzicht dat het merk als te glamourous en afstandelijk werd ervaren. Om het positieve Martini-gevoel bij de doelgroep terug te brengen, was meer nodig dan een 30 seconde commercial die op tv zou worden uitgezonden. Er was een langere film nodig, en een bewuste keuze van de doelgroep om de connectie met het merk aan te gaan. Internet was het ideale medium om deze doelgroep gesegmenteerd te bereiken en de film aan te bieden. Muziek was een onmisbaar onderdeel dat ervoor zorgde dat de 3 minuten durende film werd bekeken en ook door andere kanalen werd opgepakt. De online media inzet, gecombineerd met de social media activaties zorgden ervoor dat we de interesse van de doelgroep wekten en zij zelf de relatie met het merk (opnieuw) aangingen.
Voor/over product of dienst
MARTINI® is het meest charismatische drankje voor de stijlvolste mensen, die het tevens erkennen als....the world’s most beautiful drink. Maar het is ook 'gewoon' witte wijn met kruiden dat je drinkt op een terras, met vrienden, aan de bar of aan het zwembad.
Doelgroep(en)
Jonge vrouwen (18-34)


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Martini wilde haar kerndoelgroep bereiken - vrouwen van 18 tot 34 jaar - en bij hen het Martini gevoel weer aanwakkeren. Marktonderzoek waarbij op een directe manier met de doelgroep gepraat werd, gaf het inzicht dat het merk als te glamourous en afstandelijk werd ervaren. Om het positieve Martini-gevoel bij de doelgroep terug te brengen, was meer nodig dan een 30 seconde commercial die op tv zou worden uitgezonden. Er was een langere film nodig, en een bewuste keuze van de doelgroep om de connectie met het merk aan te gaan. Internet was het ideale medium om deze doelgroep gesegmenteerd te bereiken en de film aan te bieden. Muziek was een onmisbaar onderdeel dat ervoor zorgde dat de 3 minuten durende film werd bekeken en ook door andere kanalen werd opgepakt. De online media inzet, gecombineerd met de social media activaties zorgden ervoor dat we de interesse van de doelgroep wekten en zij zelf de relatie met het merk (opnieuw) aangingen.
Voor/over product of dienst
MARTINI® is het meest charismatische drankje voor de stijlvolste mensen, die het tevens erkennen als....the world’s most beautiful drink. Maar het is ook 'gewoon' witte wijn met kruiden dat je drinkt op een terras, met vrienden, aan de bar of aan het zwembad.
Doelgroep(en)
Jonge vrouwen (18-34)