Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Toekomstscanner
Opdrachtgever:
InHolland
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
15/09/2010
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards2011/inholland/main.html
Categorie:
Social Media
Online Campagne

Credits

Concept:
Jelle Kolleman, Robert Hagendoorn, Merlijn van Vliet, Wouter Vanhaeren
Art Direction / Design:
Jelle Kolleman, Wouter Vanhaeren
Copy / Redactie:
Robert Hagendoorn, Merlijn van Vliet
Interaction Design:
Wouter Vanhaeren
Technische realisatie:
Kees van Dorp, Hendrik-Jan Meegens, Olivier Stork, Max Remkes
Account:
Ragna Hes, Marc Elbers
Verantwoordelijk bij klant:
Bart van Kuijk, Jurgen ten Brummeler, Stefanie van Gelderen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De Toekomstscanner laat jongeren interactief ontdekken wat hun mogelijkheden zijn voor de toekomst. Op basis van een bestaande psychologische test worden je hersenen via de webcam gescand en wordt er een toekomstbeeld gegenereerd. Zo creëerden we een relevante reden om de Studiekeuzetest van Inholland aan te vragen. Deze helpt je namelijk bij het maken van de juiste keuzes bij het realiseren van je toekomstbeeld. Deze content triggerde jongeren genoeg om de Toekomstscanner massaal door te sturen. En om de uitslag te posten op hun Hyves of Twitter. Na het zien van deze campagne, vroegen 80.000 jongeren vrijwillig de Studiekeuzetest aan.
Voor/over product of dienst
De campagne heeft als voornaamste doel het promoten van de studiekeuzetest van de Hogeschool Inholland om zo scholieren een bewustere studiekeuze te laten maken.
Doelgroep(en)
HAVO /VWO eindexamenkandidaten en aanstaande MBO-gediplomeerden.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De Toekomstscanner laat jongeren interactief ontdekken wat hun mogelijkheden zijn voor de toekomst. Op basis van een bestaande psychologische test worden je hersenen via de webcam gescand en wordt er een toekomstbeeld gegenereerd. Zo creëerden we een relevante reden om de Studiekeuzetest van Inholland aan te vragen. Deze helpt je namelijk bij het maken van de juiste keuzes bij het realiseren van je toekomstbeeld. Deze content triggerde jongeren genoeg om de Toekomstscanner massaal door te sturen. En om de uitslag te posten op hun Hyves of Twitter. Na het zien van deze campagne, vroegen 80.000 jongeren vrijwillig de Studiekeuzetest aan.
Voor/over product of dienst
De campagne heeft als voornaamste doel het promoten van de studiekeuzetest van de Hogeschool Inholland om zo scholieren een bewustere studiekeuze te laten maken.
Doelgroep(en)
HAVO /VWO eindexamenkandidaten en aanstaande MBO-gediplomeerden.