Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Go Baby! Eau de Zwitsal
Opdrachtgever:
Zwitsal
Bureau:
LBi Lost Boys
Datum eerste publicatie:
03/03/2010
url:
http://awards.lostboys.nl/spinawards/zwitsal/
Categorie:
Social Media
Online Campagne

Credits

Concept:
Alain Dujardin, Bauke Nater
Art Direction / Design:
Rob Sens
Copy / Redactie:
Nynke de Groot, Alain Dujardin
Interaction Design:
Bauke Nater
Technische realisatie:
Sidney de Koning, Wouter Hirschemoller, Ronald Speelman
Account:
Patrick Boom, Irene le Roy
Verantwoordelijk bij klant:
Jacobien Meijering, Wienke Gelink


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Zwitsal is het nummer 1 baby verzorgingsmerk in Nederland. Maar Zwitsal is er niet alleen voor baby’s. Alleen al op Hyves heeft het merk meer dan 300.000 fans. Die fans zijn continu met elkaar in discussie over het merk, en de huidige én toekomstige producten van Zwitsal. Ze deden een fantastische suggestie voor een nieuw te ontwikkelen product: een Zwitsal parfum.Op verzoek van haar fans introduceert Zwitsal daarom: ‘Eau de Zwitsal’ - het bekende geurtje in een flesje. De 'Go Baby!' campagne voor Eau de Zwitsal was de eerste exclusieve productintroductie binnen Hyves. We kozen niet voor een bekend gezicht (zoals veel parfummerken doen) maar we lieten Zwitsal fans zélf de hoofdrol spelen. Als dank maakten Hyvers kans om het geurtje als allereerste in huis te hebben - één maand voordat het geurtje in de schappen lag. De campagne werkte als een online fotoshoot, waarin fans vier poses moesten aannemen. De fotoreeks werd verwerkt als printadvertenties en verscheen automatisch op je profielpagina en in je fotogalerie. Met deze campagne werd Eau de Zwitsal de nummer 1 damesparfum van Nederland, zonder één euro mediabudget uit te hoeven geven.
Voor/over product of dienst
Eau de Zwitsal is bedoeld voor iedereen die van het kenmerkende geurtje houdt. Het is een lichte en hypoallergene geur, die je de hele dag door kunt dragen. Het geurtje is te vinden in het parfumschap bij de drogist, en springt er uit: de verpakking is eenvoudig en stijlvol vormgegeven – met het herkenbare Zwitsal geel en het ‘kleintje’ logo.
Doelgroep(en)
Merk fans van Zwitsal: oftewel (jong)volwassen vrouwen in de leeftijd van 15 tot 30 jaar die fan zijn van Zwitsal producten en het Zwitsal merk. Ze kopen en gebruiken regelmatig andere Zwitsal producten zoals shampoo en wasgel. De milde geur brengt jeugdherinneringen terug en geeft een goed gevoel.
Ze zijn sociaal zeer actief en maken veel gebruik van sociale netwerken als Hyves. De fans hebben een sterke emotionele binding met het merk, en dragen dit online uit, bijvoorbeeld door Zwitsal op te nemen in hun lijstje met favoriete merken, door lid te zijn van een Zwitsal groep op Hyves, maar ook door foto’s te laten zien waarop ze shirtjes dragen met het kleintje logo erop. Met name vrouwen hebben het merk als favoriet op Hyves of ruim 120.000 Hyvers zijn lid van de Zwitsal Hyve. De leeftijd van merkfans op Hyves ligt rond de 23 jaar.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Zwitsal is het nummer 1 baby verzorgingsmerk in Nederland. Maar Zwitsal is er niet alleen voor baby’s. Alleen al op Hyves heeft het merk meer dan 300.000 fans. Die fans zijn continu met elkaar in discussie over het merk, en de huidige én toekomstige producten van Zwitsal. Ze deden een fantastische suggestie voor een nieuw te ontwikkelen product: een Zwitsal parfum.Op verzoek van haar fans introduceert Zwitsal daarom: ‘Eau de Zwitsal’ - het bekende geurtje in een flesje. De 'Go Baby!' campagne voor Eau de Zwitsal was de eerste exclusieve productintroductie binnen Hyves. We kozen niet voor een bekend gezicht (zoals veel parfummerken doen) maar we lieten Zwitsal fans zélf de hoofdrol spelen. Als dank maakten Hyvers kans om het geurtje als allereerste in huis te hebben - één maand voordat het geurtje in de schappen lag. De campagne werkte als een online fotoshoot, waarin fans vier poses moesten aannemen. De fotoreeks werd verwerkt als printadvertenties en verscheen automatisch op je profielpagina en in je fotogalerie. Met deze campagne werd Eau de Zwitsal de nummer 1 damesparfum van Nederland, zonder één euro mediabudget uit te hoeven geven.
Voor/over product of dienst
Eau de Zwitsal is bedoeld voor iedereen die van het kenmerkende geurtje houdt. Het is een lichte en hypoallergene geur, die je de hele dag door kunt dragen. Het geurtje is te vinden in het parfumschap bij de drogist, en springt er uit: de verpakking is eenvoudig en stijlvol vormgegeven – met het herkenbare Zwitsal geel en het ‘kleintje’ logo.
Doelgroep(en)
Merk fans van Zwitsal: oftewel (jong)volwassen vrouwen in de leeftijd van 15 tot 30 jaar die fan zijn van Zwitsal producten en het Zwitsal merk. Ze kopen en gebruiken regelmatig andere Zwitsal producten zoals shampoo en wasgel. De milde geur brengt jeugdherinneringen terug en geeft een goed gevoel.
Ze zijn sociaal zeer actief en maken veel gebruik van sociale netwerken als Hyves. De fans hebben een sterke emotionele binding met het merk, en dragen dit online uit, bijvoorbeeld door Zwitsal op te nemen in hun lijstje met favoriete merken, door lid te zijn van een Zwitsal groep op Hyves, maar ook door foto’s te laten zien waarop ze shirtjes dragen met het kleintje logo erop. Met name vrouwen hebben het merk als favoriet op Hyves of ruim 120.000 Hyvers zijn lid van de Zwitsal Hyve. De leeftijd van merkfans op Hyves ligt rond de 23 jaar.