Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Interactieve SMS banners
Opdrachtgever:
Cordaid Mensen in Nood
Bureau:
KONG
Datum eerste publicatie:
20/12/2010
url:
http://award-entry.com/helpzuidsoedan/case
Categorie:
Online Campagne
Media-Inzet

Credits

Concept:
Wietse Vonk, Roel Pijnacker, Yacco Vijn (CD), Floris Hulsmann (CD)
Art Direction / Design:
Wietse Vonk, Yacco Vijn (CD)
Copy / Redactie:
Roel Pijnacker, Floris Hulsmann (CD)
Interaction Design:
Vinesh Gayadin
Technische realisatie:
Magic Bullet
Account:
Toprak Ozturan, Jesse Houweling
Verantwoordelijk bij klant:
Judith Maat


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Cordaid Mensen in Nood ervaart dat fondsenwerven in de echte wereld middels DM en collecteren opdroogt en is op zoek naar manieren om online fondsen te werven. Er zijn tot op heden nog geen beproefde methodes die tot online donatie leiden. De eerste fondsenwervende campagne richt zich op noodhulp in het door geweld geteisterde Soedan. Middels een innovatieve banneringcampagne kun je op eenvoudige wijze via SMS doneren en direct live in de banner het resultaat van je donatie zien.
Voor/over product of dienst
Cordaid Mensen in Nood komt direct in actie daar waar noodhulp het hardst nodig is. In deze campagne is de focus Zuid Soedan.
Doelgroep(en)
Brede doelgroep.
Met een focus op de hoger opgeleide, maatschappij bewuste vrouw met een gemiddelde leeftijd van 35. Uit onderzoek blijkt namelijk dat deze doelgroep bereid is geld te doneren via een sms.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Cordaid Mensen in Nood ervaart dat fondsenwerven in de echte wereld middels DM en collecteren opdroogt en is op zoek naar manieren om online fondsen te werven. Er zijn tot op heden nog geen beproefde methodes die tot online donatie leiden. De eerste fondsenwervende campagne richt zich op noodhulp in het door geweld geteisterde Soedan. Middels een innovatieve banneringcampagne kun je op eenvoudige wijze via SMS doneren en direct live in de banner het resultaat van je donatie zien.
Voor/over product of dienst
Cordaid Mensen in Nood komt direct in actie daar waar noodhulp het hardst nodig is. In deze campagne is de focus Zuid Soedan.
Doelgroep(en)
Brede doelgroep.
Met een focus op de hoger opgeleide, maatschappij bewuste vrouw met een gemiddelde leeftijd van 35. Uit onderzoek blijkt namelijk dat deze doelgroep bereid is geld te doneren via een sms.