Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Streetview Soedan
Opdrachtgever:
Cordaid Mensen in Nood
Bureau:
KONG
Datum eerste publicatie:
09/12/2010
url:
http://award-entry.com/streetviewsoedan/case
Categorie:
Online Campagne
Website
Media-Inzet
Content

Credits

Concept:
Wietse Vonk, Roel Pijnacker, Yacco Vijn (CD), Floris Hulsmann (CD)
Art Direction / Design:
Wietse Vonk, Yacco Vijn (CD)
Copy / Redactie:
Roel Pijnacker, Floris Hulsmann (CD)
Interaction Design:
Vinesh Gayadin
Technische realisatie:
Magic Bullet
Account:
Toprak Ozturan, Jesse Houweling
Verantwoordelijk bij klant:
Judith Maat


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Cordaid Mensen in Nood ervaart dat fondsenwerven in de echte wereld middels DM en collecteren opdroogt en is op zoek naar manieren om online fondsen te werven. Er zijn tot op heden nog geen beproefde methodes die tot online donatie leiden. De eerste fondsenwervende campagne richt zich op nood hulp in het door geweld geteisterde Soedan. Met een hyperrealistische streetview van Soedan wordt ingespeeld op het voyeurisme van de moderne consument die graag met eigen ogen wil zien hoe de situatie daadwerkelijk is... En dan sta je ineens oog in oog met een meisje dat haar schrijnende verhaal vertelt. Kijk je toe om of kom je in actie?
Voor/over product of dienst
Cordaid Mensen in Nood komt direct in actie daar waar noodhulp het hardst nodig is. Op het moment van briefen was dat Zuid Soedan, waar veel mensen op de vlucht zijn voor het rebellenleger.
Doelgroep(en)
Een zo breed mogelijk publiek.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Cordaid Mensen in Nood ervaart dat fondsenwerven in de echte wereld middels DM en collecteren opdroogt en is op zoek naar manieren om online fondsen te werven. Er zijn tot op heden nog geen beproefde methodes die tot online donatie leiden. De eerste fondsenwervende campagne richt zich op nood hulp in het door geweld geteisterde Soedan. Met een hyperrealistische streetview van Soedan wordt ingespeeld op het voyeurisme van de moderne consument die graag met eigen ogen wil zien hoe de situatie daadwerkelijk is... En dan sta je ineens oog in oog met een meisje dat haar schrijnende verhaal vertelt. Kijk je toe om of kom je in actie?
Voor/over product of dienst
Cordaid Mensen in Nood komt direct in actie daar waar noodhulp het hardst nodig is. Op het moment van briefen was dat Zuid Soedan, waar veel mensen op de vlucht zijn voor het rebellenleger.
Doelgroep(en)
Een zo breed mogelijk publiek.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Cordaid Mensen in Nood ervaart dat fondsenwerven in de echte wereld middels DM en collecteren opdroogt en is op zoek naar manieren om online fondsen te werven. Er zijn tot op heden nog geen beproefde methodes die tot online donatie leiden. De eerste fondsenwervende campagne richt zich op nood hulp in het door geweld geteisterde Soedan. Met een hyperrealistische streetview van Soedan wordt ingespeeld op het voyeurisme van de moderne consument die graag met eigen ogen wil zien hoe de situatie daadwerkelijk is... En dan sta je ineens oog in oog met een meisje dat haar schrijnende verhaal vertelt. Kijk je toe om of kom je in actie?
Voor/over product of dienst
Cordaid Mensen in Nood komt direct in actie daar waar noodhulp het hardst nodig is. Op het moment van briefen was dat Zuid Soedan, waar veel mensen op de vlucht zijn voor het rebellenleger.
Doelgroep(en)
Een zo breed mogelijk publiek.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Cordaid Mensen in Nood ervaart dat fondsenwerven in de echte wereld middels DM en collecteren opdroogt en is op zoek naar manieren om online fondsen te werven. Er zijn tot op heden nog geen beproefde methodes die tot online donatie leiden. De eerste fondsenwervende campagne richt zich op nood hulp in het door geweld geteisterde Soedan. Met een hyperrealistische streetview van Soedan wordt ingespeeld op het voyeurisme van de moderne consument die graag met eigen ogen wil zien hoe de situatie daadwerkelijk is... En dan sta je ineens oog in oog met een meisje dat haar schrijnende verhaal vertelt. Kijk je toe om of kom je in actie?
Voor/over product of dienst
Cordaid Mensen in Nood komt direct in actie daar waar noodhulp het hardst nodig is. Op het moment van briefen was dat Zuid Soedan, waar veel mensen op de vlucht zijn voor het rebellenleger.
Doelgroep(en)
Een zo breed mogelijk publiek.