Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Lay's - Maak de Smaak
Bureau:
Red Urban, FHV BBDO, TBWA/Busted, RTL Nederland (is samenwerking met OMD, Proud Design, Aorta, MasMedia, 3MO)
Datum eerste publicatie:
08/03/2010
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards2011/lays/main.html
Categorie:
Crossmedia
Social Media

Credits

Concept:
Jelle Kolleman (CD), Merlijn van Vliet (Copy), Wouter Vanhaeren (Art), Joris van Elk (FHV), Huub Lensvelt (FHV), Andre Dammers (FHV), Rogier de Bruin (FHV), Corinne Genestay (FHV), Mark Bruitsman (RTL), Daniella Visser (RTL)
Art Direction / Design:
Wouter Vanhaeren (Art) Marieke Kuijl (Design)
Copy / Redactie:
Merlijn van Vliet (Copy)
Interaction Design:
Kees van Dorp (Director Interactive)
Technische realisatie:
Max Remkes, Dave Dingarten, Hendrik Jan Megens, Superhero Cheescake en Panthera
Account:
Michael Willems (Account / Strategie), Niels van Esch (Producer), Ralph Balk (FHV); Gladys Mekking-Ouwens (RTL), Chantal Ramkisoen (Busted), Corien Niezing (Busted)
Verantwoordelijk bij klant:
Michael Blankert, Corinne Soyeur, Hiske Hoogveld, Manon Daggers, Iris Heuvelman, Regina Alcantara, Vanessa Visser


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Lay’s speelt met de Maak de Smaak-campagne in op de gezonde Hollandse bemoeizucht en roept Nederland op om een smaak te bedenken voor de nieuwe Lay’s Limited Edition. De winnaar krijgt €25.000,- én 1% van de omzet. Nederland heeft massaal en vol overgave deelgenomen aan de actie. Maar liefst 678.682 smaakideeën zijn ingezonden op Lays.nl en MaakdeSmaak.nl, door 310.871 unieke deelnemers. Gemiddeld spendeerde men hierbij 9 minuten op de site. Daarnaast zijn er ruim 6 miljoen chipszakken gekocht en 216.739 stemmen uitgebracht.  In totaal werd de campagne 859.257x gedeeld met familie, vrienden en bekenden binnen de sociale netwerken Hyves en Facebook. Maar ook op Twitter werd er veel getweet over #maakdesmaak. Uiteindelijk was Patatje Joppie de smaak met de meeste stemmen en de gelukkige winnaar van de Maak de Smaak-actie! Lay’s kwam zelf ook als winnaar uit de strijd, want de merkvoorkeur en de omzet zijn significant gestegen. Lay’s Patatje Joppie ligt als nieuwe Limited edition vanaf Februari 2011 in alle supermarkten.
Voor/over product of dienst
Lay’s is het leidende aardappelchipsmerk in Nederland. Lay’s wordt door de consument gepercipieerd als: hoge kwaliteit, de lekkerste, het bieden van veel smaakvariatie, groot en internationaal. Lay’s heeft geduchte concurrenten als het huismerk, hard discount merken en Croky.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders tussen de 13-54 jaar.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Lay’s speelt met de Maak de Smaak-campagne in op de gezonde Hollandse bemoeizucht en roept Nederland op om een smaak te bedenken voor de nieuwe Lay’s Limited Edition. De winnaar krijgt €25.000,- én 1% van de omzet. Nederland heeft massaal en vol overgave deelgenomen aan de actie. Maar liefst 678.682 smaakideeën zijn ingezonden op Lays.nl en MaakdeSmaak.nl, door 310.871 unieke deelnemers. Gemiddeld spendeerde men hierbij 9 minuten op de site. Daarnaast zijn er ruim 6 miljoen chipszakken gekocht en 216.739 stemmen uitgebracht.  In totaal werd de campagne 859.257x gedeeld met familie, vrienden en bekenden binnen de sociale netwerken Hyves en Facebook. Maar ook op Twitter werd er veel getweet over #maakdesmaak. Uiteindelijk was Patatje Joppie de smaak met de meeste stemmen en de gelukkige winnaar van de Maak de Smaak-actie! Lay’s kwam zelf ook als winnaar uit de strijd, want de merkvoorkeur en de omzet zijn significant gestegen. Lay’s Patatje Joppie ligt als nieuwe Limited edition vanaf Februari 2011 in alle supermarkten.
Voor/over product of dienst
Lay’s is het leidende aardappelchipsmerk in Nederland. Lay’s wordt door de consument gepercipieerd als: hoge kwaliteit, de lekkerste, het bieden van veel smaakvariatie, groot en internationaal. Lay’s heeft geduchte concurrenten als het huismerk, hard discount merken en Croky.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders tussen de 13-54 jaar.