Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vreemde Vogels - Wanna be friends?
Opdrachtgever:
Hi
Bureau:
Red Urban, FHV BBDO (thema)
Datum eerste publicatie:
03/08/2010
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards2011/hifriends/main.html
Categorie:
Online Campagne
Social Media
Interactieve TV & Online Video
Content

Credits

Concept:
Red Urban
Art Direction / Design:
Jelle Kolleman (CD), Wouter Vanhaeren, Stijn Kooij
Copy / Redactie:
Robert Hagendoorn (CD), Merlijn van Vliet
Interaction Design:
Kees van Dorp
Technische realisatie:
Kees van Dorp, Hendrik-Jan Megens
Account:
Sanne van der Bie, Marc Elbers
Verantwoordelijk bij klant:
Yvonne Prins, Dave Frauenfelder, Steffen Rieter


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Het was voor providers vechten voor elke nieuwe klant in 2010, alle providers kwamen met messcherpe aanbiedingen. Hi heeft in dit zware concurrentieveld een uitzonderlijk succesvolle salescampagne gevoerd. Door dicht bij de ziel van het merk te blijven, heeft de campagne tegelijkertijd ook aan de merkbeleving gebouwd.

De campagne werd conceptueel als volgt ingevuld: Hi heeft een dusdanig scherpe en onweerstaanbare aanbiedingen, dat zelfs mensen die niet direct tot de jongerendoelgroep van Hi behoren, zich aangetrokken voelen. Deze ‘vreemde vogels’ zorgen met hun wannabe-gedrag voor rare en spraakmakende situaties in de Hi Society en dus ook op Hyves.

Online gebruiken we het herkenbare haakje uit de TVC om de ATL boodschap te ondersteunen. In de online activatie werd de lead character Dave uit de hoofd TVC, ingezet in de online activatie. Dave wil vrienden met je worden op Hyves. Hij valt direct op, een vreemde vogel die je niet snel zou verwachten tussen je Hyvesvrienden. Voor zijn wannabe-gedrag biedt Hi alvast haar excuses aan voor de gevolgen van de onweerstaanbare aanbiedingen.

Uiteindelijk bleek de campagne zo succesvol, dat het naast klinkende sales- en activatieresultaten het – ironisch genoeg – ook klanten heeft opgeleverd die niet tot de doelgroep behoren.
Voor/over product of dienst
Het merk:
Hi is een allround telecomaanbieder voor jong volwassenen. Hi laat zich niet tegenhouden door de conventies in de markt. Hi heeft als eerste in de markt de prijs van sms drastisch verlaagd. Hi is door zijn manier van communiceren een merk geworden dat dicht bij zijn doelgroep staat.

Het aanbod:
Er zijn vier verschillende en onweerstaanbare salesproposities gelanceerd:
•    Internet op je mobiel voor maar € 2,50 per maand, zolang als je abonnement loopt
•    Internet op je BlackBerry voor € 7,50 per maand, zolang je abonnement loopt
•    20% korting met het Hi studentenabonnement + internet op je BlackBerry voor € 7,50 per maand, zolang je abonnement loopt
•    Tot € 5,- korting, zolang je Sim-only abonnement loopt
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen, 18-24, die altijd en overal in contact willen staan met hun vrienden. Niet alleen telefonisch of per sms, maar ook via social media.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Het was voor providers vechten voor elke nieuwe klant in 2010, alle providers kwamen met messcherpe aanbiedingen. Hi heeft in dit zware concurrentieveld een uitzonderlijk succesvolle salescampagne gevoerd. Door dicht bij de ziel van het merk te blijven, heeft de campagne tegelijkertijd ook aan de merkbeleving gebouwd.

De campagne werd conceptueel als volgt ingevuld: Hi heeft een dusdanig scherpe en onweerstaanbare aanbiedingen, dat zelfs mensen die niet direct tot de jongerendoelgroep van Hi behoren, zich aangetrokken voelen. Deze ‘vreemde vogels’ zorgen met hun wannabe-gedrag voor rare en spraakmakende situaties in de Hi Society en dus ook op Hyves.

Online gebruiken we het herkenbare haakje uit de TVC om de ATL boodschap te ondersteunen. In de online activatie werd de lead character Dave uit de hoofd TVC, ingezet in de online activatie. Dave wil vrienden met je worden op Hyves. Hij valt direct op, een vreemde vogel die je niet snel zou verwachten tussen je Hyvesvrienden. Voor zijn wannabe-gedrag biedt Hi alvast haar excuses aan voor de gevolgen van de onweerstaanbare aanbiedingen.

Uiteindelijk bleek de campagne zo succesvol, dat het naast klinkende sales- en activatieresultaten het – ironisch genoeg – ook klanten heeft opgeleverd die niet tot de doelgroep behoren.
Voor/over product of dienst
Het merk:
Hi is een allround telecomaanbieder voor jong volwassenen. Hi laat zich niet tegenhouden door de conventies in de markt. Hi heeft als eerste in de markt de prijs van sms drastisch verlaagd. Hi is door zijn manier van communiceren een merk geworden dat dicht bij zijn doelgroep staat.

Het aanbod:
Er zijn vier verschillende en onweerstaanbare salesproposities gelanceerd:
•    Internet op je mobiel voor maar € 2,50 per maand, zolang als je abonnement loopt
•    Internet op je BlackBerry voor € 7,50 per maand, zolang je abonnement loopt
•    20% korting met het Hi studentenabonnement + internet op je BlackBerry voor € 7,50 per maand, zolang je abonnement loopt
•    Tot € 5,- korting, zolang je Sim-only abonnement loopt
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen, 18-24, die altijd en overal in contact willen staan met hun vrienden. Niet alleen telefonisch of per sms, maar ook via social media.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Het was voor providers vechten voor elke nieuwe klant in 2010, alle providers kwamen met messcherpe aanbiedingen. Hi heeft in dit zware concurrentieveld een uitzonderlijk succesvolle salescampagne gevoerd. Door dicht bij de ziel van het merk te blijven, heeft de campagne tegelijkertijd ook aan de merkbeleving gebouwd.

De campagne werd conceptueel als volgt ingevuld: Hi heeft een dusdanig scherpe en onweerstaanbare aanbiedingen, dat zelfs mensen die niet direct tot de jongerendoelgroep van Hi behoren, zich aangetrokken voelen. Deze ‘vreemde vogels’ zorgen met hun wannabe-gedrag voor rare en spraakmakende situaties in de Hi Society en dus ook op Hyves.

Online gebruiken we het herkenbare haakje uit de TVC om de ATL boodschap te ondersteunen. In de online activatie werd de lead character Dave uit de hoofd TVC, ingezet in de online activatie. Dave wil vrienden met je worden op Hyves. Hij valt direct op, een vreemde vogel die je niet snel zou verwachten tussen je Hyvesvrienden. Voor zijn wannabe-gedrag biedt Hi alvast haar excuses aan voor de gevolgen van de onweerstaanbare aanbiedingen.

Uiteindelijk bleek de campagne zo succesvol, dat het naast klinkende sales- en activatieresultaten het – ironisch genoeg – ook klanten heeft opgeleverd die niet tot de doelgroep behoren.
Voor/over product of dienst
Het merk:
Hi is een allround telecomaanbieder voor jong volwassenen. Hi laat zich niet tegenhouden door de conventies in de markt. Hi heeft als eerste in de markt de prijs van sms drastisch verlaagd. Hi is door zijn manier van communiceren een merk geworden dat dicht bij zijn doelgroep staat.

Het aanbod:
Er zijn vier verschillende en onweerstaanbare salesproposities gelanceerd:
•    Internet op je mobiel voor maar € 2,50 per maand, zolang als je abonnement loopt
•    Internet op je BlackBerry voor € 7,50 per maand, zolang je abonnement loopt
•    20% korting met het Hi studentenabonnement + internet op je BlackBerry voor € 7,50 per maand, zolang je abonnement loopt
•    Tot € 5,- korting, zolang je Sim-only abonnement loopt
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen, 18-24, die altijd en overal in contact willen staan met hun vrienden. Niet alleen telefonisch of per sms, maar ook via social media.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Het was voor providers vechten voor elke nieuwe klant in 2010, alle providers kwamen met messcherpe aanbiedingen. Hi heeft in dit zware concurrentieveld een uitzonderlijk succesvolle salescampagne gevoerd. Door dicht bij de ziel van het merk te blijven, heeft de campagne tegelijkertijd ook aan de merkbeleving gebouwd.

De campagne werd conceptueel als volgt ingevuld: Hi heeft een dusdanig scherpe en onweerstaanbare aanbiedingen, dat zelfs mensen die niet direct tot de jongerendoelgroep van Hi behoren, zich aangetrokken voelen. Deze ‘vreemde vogels’ zorgen met hun wannabe-gedrag voor rare en spraakmakende situaties in de Hi Society en dus ook op Hyves.

Online gebruiken we het herkenbare haakje uit de TVC om de ATL boodschap te ondersteunen. In de online activatie werd de lead character Dave uit de hoofd TVC, ingezet in de online activatie. Dave wil vrienden met je worden op Hyves. Hij valt direct op, een vreemde vogel die je niet snel zou verwachten tussen je Hyvesvrienden. Voor zijn wannabe-gedrag biedt Hi alvast haar excuses aan voor de gevolgen van de onweerstaanbare aanbiedingen.

Uiteindelijk bleek de campagne zo succesvol, dat het naast klinkende sales- en activatieresultaten het – ironisch genoeg – ook klanten heeft opgeleverd die niet tot de doelgroep behoren.
Voor/over product of dienst
Het merk:
Hi is een allround telecomaanbieder voor jong volwassenen. Hi laat zich niet tegenhouden door de conventies in de markt. Hi heeft als eerste in de markt de prijs van sms drastisch verlaagd. Hi is door zijn manier van communiceren een merk geworden dat dicht bij zijn doelgroep staat.

Het aanbod:
Er zijn vier verschillende en onweerstaanbare salesproposities gelanceerd:
•    Internet op je mobiel voor maar € 2,50 per maand, zolang als je abonnement loopt
•    Internet op je BlackBerry voor € 7,50 per maand, zolang je abonnement loopt
•    20% korting met het Hi studentenabonnement + internet op je BlackBerry voor € 7,50 per maand, zolang je abonnement loopt
•    Tot € 5,- korting, zolang je Sim-only abonnement loopt
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen, 18-24, die altijd en overal in contact willen staan met hun vrienden. Niet alleen telefonisch of per sms, maar ook via social media.