Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Duyvis - Doe mee en kom op TV
Opdrachtgever:
PepsiCo Nederland, Duyvis
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
01/04/2010
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards2011/duyvis/main.html
Categorie:
Crossmedia
Social Media

Credits

Concept:
Jelle Kolleman (CD), Merijn van Vliet (Copy), Wouter Vanhaeren (Art)
Art Direction / Design:
Wouter Vanhaeren (Art), Marieke Kuijl (Design)
Copy / Redactie:
Merlijn van Vliet (Copy)
Interaction Design:
Kees van Dorp
Technische realisatie:
Teun Schade
Account:
Michael Willems, Sven Vening
Verantwoordelijk bij klant:
Sophie van Alphen, Niels Wiegerinck


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Voor de enige echte borrelnootjes moet je bij Duyvis zijn. Om een nieuwe smaak borrelnoot te introduceren ontwikkelde Duyvis in het voorjaar van 2010 een ludieke online activatie. De focus hierbij lag op fun, een belangrijk onderdeel van de merkpositionering . Doel was om mensen in beweging te krijgen: doe mee en kom op tv. Via het uploaden van een foto maakten deelnemers kans op een plek in een tv-commercial. Niet een, niet twee, maar duizend fans kregen hun eigen zendtijd. SBS zond in twintig dagen tweehonderd gepersonaliseerde commercials uit. Naast tv, spot en non spot waarin de campagne werd aangejaagd, leunde deze campagne zwaar op sociale media netwerk Hyves. Voor de acteurs in spe begon de weg naar hun 'moment of fame' online.
Voor/over product of dienst
Duyvis is een sterk merk in Pinda’s en Noten en al jaren lang marktleider.
Doelgroep(en)
Gezinnen met kinderen  25 - 55 jaar, gericht op de ouders met een focus op de mannen.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Voor de enige echte borrelnootjes moet je bij Duyvis zijn. Om een nieuwe smaak borrelnoot te introduceren ontwikkelde Duyvis in het voorjaar van 2010 een ludieke online activatie. De focus hierbij lag op fun, een belangrijk onderdeel van de merkpositionering . Doel was om mensen in beweging te krijgen: doe mee en kom op tv. Via het uploaden van een foto maakten deelnemers kans op een plek in een tv-commercial. Niet een, niet twee, maar duizend fans kregen hun eigen zendtijd. SBS zond in twintig dagen tweehonderd gepersonaliseerde commercials uit. Naast tv, spot en non spot waarin de campagne werd aangejaagd, leunde deze campagne zwaar op sociale media netwerk Hyves. Voor de acteurs in spe begon de weg naar hun 'moment of fame' online.
Voor/over product of dienst
Duyvis is een sterk merk in Pinda’s en Noten en al jaren lang marktleider.
Doelgroep(en)
Gezinnen met kinderen  25 - 55 jaar, gericht op de ouders met een focus op de mannen.